ANNONS
Annons

Få elements att öppna en bild med CS4 istället

Produkter
(logga in för att koppla)

e2zippo

Medlem
Är det någon som vet om det går att ställa in så att att elements sorterare med kommandot "fullständig redigering" kan öppna bilden med CS4 istället för elements egen redigerare? Jag saknar vissa funktioner i elements nämligen.

/Mvh Martin

Jag har PSE6 och CS3 men det borde fungera på samma sätt med din kombination. Välj Inställngar/Redigering i Redigeramenyn i Sorteraren. Här kan du välja en annan extern editor. Jag valde CS3, se bilden. Sedan kan du välja att redigera bilden från redigeramenyn. Lycka till.

Mvh Lotta

Bilagor

• Edit_in_CS.jpg
    Edit_in_CS.jpg
    9.7 KB · Visningar: 132
Tack för det! Men när jag försöker ställa in CS4 så säger elements "Du behöver inte välja Photoshop eller Photoshop elements som den andra redigeraren. Photoshop elements stödjer redan dessa redigerare via redigera-menyn verktygsfältsknappen Redigera"

Men jag får inte bilden att öppnas i CS4 även om jag går via Redigera-knappen och tar styrd redigering?

/Martin

Jag kunde inte heller öppna PS från redigerknappen, utan fick ta det via Redigeramenyn. Har där två alternativ som ser lika ut men de är klippta på slutet, står i stil med "Redigera med Photoshop..." Jag testade idag och CS3 startar.

Lotta

Tack, nu funkar det, CS4 startar, dock hoppar den över Camera Raw även fast filerna jag öppnar är .NEF :/

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar