Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

få bilderna överförda på laptopen direkt medans man fotograferar.

Produkter
(logga in för att koppla)

salac

Medlem
Hej

Jag kör med en canon eos 30D kamera och skaffat nyligen 10m usb kabel man kan koppla på kameran och datorn men det enda jag får är på kameran busy så man kan ej fotografera alls hur endrar man så man kan fotografera samtidigt bilden laddas upp i min macbook pro å att man kan se bilden medans man fotat och den laddats in?

MVH:Sasa
 
salac skrev:
Hej

Jag kör med en canon eos 30D kamera och skaffat nyligen 10m usb kabel man kan koppla på kameran och datorn men det enda jag får är på kameran busy så man kan ej fotografera alls hur endrar man så man kan fotografera samtidigt bilden laddas upp i min macbook pro å att man kan se bilden medans man fotat och den laddats in?

MVH:Sasa
Du borde väl installera alla program som ligger på cd som följde med. 10M usb är för långt för att siganlen ska orka.
 
Jag har 5 m kabel, och det är på gränsen. Ibland fungerar det, ibland inte. Har en 4 meters kabel också, den fungerar ALLTID. Det finns dock förstärkare att köpa om man prompt vill ha längre kabel. Men dom har jag ingen erfaranhet av.
 
Canon G12 till datorn direkt?

Finns det möjlighet till det och hur gör man då?
Behöver fotografera lite macro och flera bilder med större skärpedjup ihop är ett tänkbart mål-
Eller måste jag skaffa mer avancerad kamera?

Johan
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.