Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Färgprofiler utskrift

Produkter
(logga in för att koppla)

ulflej

Medlem
Jag har skannat en mängd negativ med färgprofilen Adobe RGB. Allt ser bra ut i Elements men när jag printar ut på min Epson Stylus Photo 750 blir resultatet uselt. Jag har prövat med olika profiler i Elements inställningar i förhandsvisningen (Same as Source, AdobeRGB, Epson Stylus Photo 750). Olika resultat men kass. Vad gör jag för fel? Skulle jag valt sRGB vid skanningen? HAr lagt så mycket tid på skanningen och bränt till CD så vill helst inte göra om detta.
 
Du kan ladda ner ICC profiler för Epsonskrivare från Epson Australia Men just din modell verkar saknas? Det finns också en pdffil att ladda hem om profiler. Läs den.

Jag har laddat hem profiler för min 915, och det funkar än så länge bra.

/Staffan
 
Skrivarprofiler

Man kan göra egna skrivarprofiler på sin skrivare mé...kolla manualen
 
Senast ändrad:
Adobe RGB

Bra att scanna i Adobe RGB. sRGB är en färgrymd bäst lämpad för scanning till webben.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.