Kentarx
Aktiv medlem
Är i stort behov av hjälp! Tidigare när jag använde CS så hade jag aldrig några problem när det gällde att bilden som jag skapade i CS såg ut som den gjorde i programmet när jag betraktade den med "förhandsgranskning" i Windows samt när jag skickade upp bilden på Internet egen server eller hit på fotosidan.se - nu då jag börjat använda CS 2 så ser färgerna och bilden ut på ett sätt i CS2 - men sen när jag sparat den och öppnar den med exv förhandsgranskning eller skickar upp den på internet och öppnar den med webbläsaren, så blir den helt annan, kan vara mörkare toner och en aning skillnad i färgerna.
Vad beror detta på och hur ställer jag in PS CS2 så att bilderna blir likadana i programmet som när jag betraktar de med annat media som exv "Förhandsgranskning" i Windows eller Webbläsaren?
Jag har försökt med en massa variationer och färginställningar i CS2 men inte hittat något som blir rätt, någon snäll själ som vet vad jag ska ta mig till?
mvh
Kenneth I
Vad beror detta på och hur ställer jag in PS CS2 så att bilderna blir likadana i programmet som när jag betraktar de med annat media som exv "Förhandsgranskning" i Windows eller Webbläsaren?
Jag har försökt med en massa variationer och färginställningar i CS2 men inte hittat något som blir rätt, någon snäll själ som vet vad jag ska ta mig till?
mvh
Kenneth I