stefohl
Aktiv medlem
Jag är ju ofta ute och kalibrerar olika skärmar. Jag var idag på en stor institution och skulle kalibrera deras Eizo-skärmar. Allt fungerade som tänkt, ända fram till dess att jag skulle spara den profileringen så att den kunde användas av alla användare på den datorn. Jag var inloggad med administratörsrättigheter, så det var inga svårigheter att ange den som profil för den enheten. Men när jag skulle sätta den som systemövergripande profil kom det upp en dialogruta där jag behövde logga in som admin, vilket jag redan var. När jag gjorde detta kom ett meddelande upp att jag inte hade rättigheter att ändra färghantering.
Eftersom det är andra gången på kort tid som jag råkat ut för detta problem undrar jag om någon har en lösning på problemet. Eftersom det ofta är på företag och verksamheter med rätt strikta policies för sin IT-verksamhet kan jag inte gå in och ändra rättigheter hur som helst.
Stefan
Eftersom det är andra gången på kort tid som jag råkat ut för detta problem undrar jag om någon har en lösning på problemet. Eftersom det ofta är på företag och verksamheter med rätt strikta policies för sin IT-verksamhet kan jag inte gå in och ändra rättigheter hur som helst.
Stefan