Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Färger och ljus olika
- Trådstartare gingpa
- Start datum
gingpa
Aktiv medlem
Ja, sparad i sRGBHar du sparat ut den i sRGB
Hittar i affinityforumet en som har samma problem
different colors in affinty photo and windows viewer ?? - Affinity on Desktop Questions (Mac and Windows) - Affinity | Forum (serif.com)
gingpa
Aktiv medlem
Jag tror jag hittat lösningen. Affinty var inställd på att exportera bilden med ICC-profilen sRGB IEC61966-2.1 och skärmen hade inställningen web(sRGB). Jag ändrade Affinity till web(sRGB) och nu ser det bra ut.
Nästa steg är att hitta och lära mig installera andra färgprofiler i win10. Någon som vet hur man gör?
Nästa steg är att hitta och lära mig installera andra färgprofiler i win10. Någon som vet hur man gör?
gingpa
Aktiv medlem
Jag trodde jag hittat lösningen men så är det ändå inte. Om jag öppnar en exporterad bild i Affinity blir bilden som den ska vara, inte färgförstäkt som i bildvisningsprogrammet.Jag antar färgerna blir snarlika när du öppnar exporterad bild i Affinity igen?
Jag har försökt ändra färgprofiler i windows men inget verkar hjälpa.
PeterWem
Aktiv medlem
Jag har samma problem med mitt bildvisningsprogram i Ubuntu som inte hanterar inbäddade färgprofiler.
Om jag däremot öppnar bildfilen i darktable igen som jag exporterat ifrån blir det som det ska. Det blir även bra om jag använder Firefox om jag ställt in Firefox att hantera färgprofiler rätt.
Vid utskrift hos Crimson blir bilderna perfekta, så jag drar slutsatsen att det är bildvisningsprogrammet som är den felande länken.
Om jag däremot öppnar bildfilen i darktable igen som jag exporterat ifrån blir det som det ska. Det blir även bra om jag använder Firefox om jag ställt in Firefox att hantera färgprofiler rätt.
Vid utskrift hos Crimson blir bilderna perfekta, så jag drar slutsatsen att det är bildvisningsprogrammet som är den felande länken.
gingpa
Aktiv medlem
Så här stor blir skillnaden. Bildvisningsprogrammet ger en mycket färgstarkare bild.Jag har samma problem med mitt bildvisningsprogram i Ubuntu som inte hanterar inbäddade färgprofiler.
Bilagor
PeterWem
Aktiv medlem
Att testa, men den kanske stuntar i att läsa inbäddade färgprofiler ändå...
Hur ser det ut om du öppnar i din webbläsare och vilken webbläsare har du?
gingpa
Aktiv medlem
Jag Använder Edge men har tidigare använt chrome med samma resultat.
Att testa, men den kanske stuntar i att läsa inbäddade färgprofiler ändå...
Hur ser det ut om du öppnar i din webbläsare och vilken webbläsare har du?
Köpte ny HP-dator eftersom jag trodde att problemet var en gammal dator. Nu syns skillnaderna ännu mer eftersom skärmen i HPn är betydligt bättre.
gingpa
Aktiv medlem
De ser absolut inte ut såsom jag skulle vilja. Mörkare och saknar färg. Svårt att förklara.Hur ser bilderna ut på t.ex. andra enheter såsom mobil?
Erik Schalin
Aktiv medlem
Windows suger på färghantering.
Så länge det är rätt i färghanterade program som LR PS Affinity.... så får man vara nöjd.
Så länge det är rätt i färghanterade program som LR PS Affinity.... så får man vara nöjd.