Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
EXTREMT hållbarhetstest av Canon EOS 7D av DigitalRev
- Trådstartare WeeBee
- Start datum
WeeBee
Aktiv medlem
Underbart! Om 7D:n är sådär tålig föreställ er då 5D3 som är ännu tuffare och robustare! Ska genast börja göra lite tester på min ångvältstestet! Inget kan förstöra en pro Canon modell, tycker synd om ångvälten som jag lär få betala skadorna på sen
HAHAHAA!!! Du har ingen aning om hur mycket jag skrattade när jag läste detta! +1 x 100 på den. =)
Jag vill gärna se liknande extremtest med Nikons D4 eller Canons 1D X. De borde ju vara de bästa av de bästa.
pet
Aktiv medlem
Jag tycker inte det är helt värdelöst. Det kan ge en insikt – att man inte behöver vara så försiktig om kameran att det hindrar ens fotograferande.
Håller med....även kamerorna som är tillverkade i plast tål väldigt mycket stryk/påfrestningar innan dom ger upp.
Del.1
http://www.youtube.com/watch?v=D1tTBncIsm8&feature=plcp
Del.2
http://www.youtube.com/watch?v=FWzsXeXCwuc&feature=plcp
WeeBee
Aktiv medlem
Tyvärr beaktar inte Kai det att även om kamerorna (och linserna verkar det som..) håller väldigt mycket stryk så är nog AF och skärpa i stor farozon när det gäller även de minsta stötar.
Fy farao de två andra videorna var hemska! Fick ju 7D-testet att se humant ut! Vad värre var, var ju att han demolerade linserna också! Såg jag fel, eller var det en Nikkor AF-s 16 - 85 mm som han förstörde?!?
Fy farao de två andra videorna var hemska! Fick ju 7D-testet att se humant ut! Vad värre var, var ju att han demolerade linserna också! Såg jag fel, eller var det en Nikkor AF-s 16 - 85 mm som han förstörde?!?
petter.oj.norman
Avslutat medlemskap
Vad Kai framförallt gör är TV. Allt är humor och har ingenting med verkligheten att göra.
Jag tycker att han är kul, men tjatig.
(men jag blev lite impad av 7D som jag dessutom har en egen)
Petter ...
Jag tycker att han är kul, men tjatig.
(men jag blev lite impad av 7D som jag dessutom har en egen)
Petter ...
jelu1661
Aktiv medlem
I slutet, efter all misshandel, står Kai på en strand och tar bilder med vraket. Och jo, vi får se bildresultatet, den funkar.
Petter ...
Oanvändbar och funkar är inte samma sak.
pet
Aktiv medlem
Tyvärr beaktar inte Kai det att även om kamerorna (och linserna verkar det som..) håller väldigt mycket stryk så är nog AF och skärpa i stor farozon när det gäller även de minsta stötar.
Nej så ömtåliga är verken kamerorna eller objektiven att AF o skärpa försämras av minsta lilla stöt.