Annons

Extremt billig studio

Produkter
(logga in för att koppla)


Sweet stuff!
Samma 500w som mig ser jag också!
Har du använt gamla stolsben till "armarna" som sitter i stativet?

Jag blir lite ledsen att läsa hur alla skriver att det inte kommer bli bra, det kommer att lysa försvagt förvarmt förmycket förlite. Se möjligheterna istället, ser man rubriken på tråden förstår man att man inte kan få allt!
Man måste ju arbeta inom ramen och de flestas förslag har varit way way off.
Mvh
 
jag tycker att själva resultatet blir skapligt med bygglampor, har tre 500W...MEN jag kan/vill inte längre fota med dem just pga värmen och bländandet. Det var helt enkelt inte nån som ville modella eftersom de blev bländade så att ögonen tårades och svetten rann...funkade bra till lite mer halvklädda bilder men glöm kavajen med snyggkläderna.

Tyvärr som sagt för det är ju grymt mycket billigare än blixtar...tydligen av en anledning.

Hade JAG kunnat göra om det hela hade jag sparat till nåt billigt blixtpaket istället faktiskt.
 
saken är den att det är svårt att styra styrkan på ljuset med b-lampor. detta och att det dels ser oproffsigt ut (ja mitt klientel har iaf tyckt så) och sedan är det jobbigare att bära omkring på och att det blir dyrt att köpa softboxar som funkar med den sortens värme och att de inte är nog starka...

men billiga är de iaf :)
 
Jag tror det är lakanstyg och när den är så öppen så ventileras det tillräckligt för att den inte ska bli så upphättad. Bara man har lite luftcirkulaion i "studion" och inte fotar så jättelånge så fungerar det bra.
 
Jag bygger också en billig studio

Vet någon hur man inreder en studio. Jag har ett bergrum centralt i Västerort som jag ska hyra ut till rockband, scenskapanden, filmproduktion och till hesa saxofonröster som vill träna på valfläsk inför 1:a maj
Jag behöver lite fakta runt det hela. Är det nån som har erfarenhet av stora studios?
Den som faschineras av bergrum kan ju gå in på länken : http://www.antus.org/VSCV.html.
Jag har tillstånd av Johan Antus att visa dessa vackra bilder.

Bill i Berget
 
Jag köpte mitt blixtpaket nytt för 2500:- (tror jag)
Då fick jag två blixtar, två softboxar, ett paraply, en riktigt fin väska till alla sakerna, plus lite annat.
Jag har precis också börjat testa mig fram och känner att man kan få fina resultat med detta paket.

Tyvärr tror jag bara att det är slöseri med pengar att köpa bygglampor, material till softboxar osv. för att sedan tappa intresset efter ett litet tag då man aldrig blir nöjd med resultatet.

Mest så du inte lägger ner pengar och tid för att sedan "skrota" allt och köpa riktiga blixtar.
Bygglampor är nog tyvärr ingen vidare lösning :/
 
Jag köper relativt dyra saker. Men för det betyder det inte att jag älskar bygga egna med. Finns många framgångsrika fotografer som fortf har hemmagjorda lösningar.
Men just bygglampa kan man kanske hålla sig borta från. Mest för att den alstrar så mycket värme. Annars är den bra!


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.