Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Extraväskor till LowePro Nature Trekker

Produkter
(logga in för att koppla)
Vad är felet med originalväskorna? Är dom dyra eller för små? Vilka modeller finns att köpa. Jag har själv en Lowepro och funderar på extra väskor när mer än kamerautrustningen skall med.Kanske blir till att sy såsmåningom. /Göran

Små och dyra är det jag kommit fram till. Jag har inte hittat några så stora som jag vill ha dem. Jag vill ha samma höjd som ryggan och en väl tilltagen diameter.

LowePro är aldrig billiga - men bra ;)

Alla tillbehör till LowePro finns på http://www.lowepro.com men jag kommer inte in där just nu.

Väskorna är klara

Två stycken som fästes med flärpar i väskans befintliga "hällor"

Väskorna har lock som stängs med kardborr. Under locken snörps väskorna ihop med dragsko

Väskorna är 20cm i diameter och rymmer ett Triangakök i botten

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    18 KB · Visningar: 116
På första bilden tyckte jag först att det såg väldigt brett ut. Men sedan på sista bilden så fick det andra proportioner. Hur är det att bära, blir rörelsefriheten begränsad?

Jag har ju inte testat i fält än, men det känns helt ok. Man får tänka på att sätta fästflärparna i väskorna så att väskorna inte kommer för nära armbågarna så man slår i. Det känns ok.

Jag vet bättre efter min Abiskoresa ;)

Man kan ju göra dom med mindre diameter, men jag valde att måtta efter Trianga-köket.

Återkom gärna med ett "fälttest" efter din resa. Jag är ganska nyfiken på hur materialet står sig också.

/AnnaKarin

Ps. Trevlig resa förresten.

Tackar!

Ja jag återkommer gärna. Materialet (Condura light) tror jag på. Det känns grovt och symaskinen tyckte det var lite jobbigt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar