Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Extraväskor till LowePro Nature Trekker

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Inför vandring i sommar planerar jag att sy två väl tilltagna tubformade väskor, att fästa på sidorna av min LowePro-ryggsäck. Säcken är ju förberedd för att fästa sådana. Jag avser använda dom för kläder mat och andra icke-fotoprylar.

http://www.lowepro.com/pages/series/trekking/naturtr.htm

Om någon sytt något liknande och har idéer om starkt tåligt material, eller annat, tar jag gärna emot tips.

Senast ändrad:
Var hittar man LowePro-väskor i butik?

Jag kommer att få hjälp att sy dessa väskor :)

Nu är frågon om någon känner till en butik i Stockholm som säljer LowePro, så att man kan fusktitta på tillbehörsväskor IRL, innan det börjas sys.

Tyget är inte valt än. Jag återkommer. Under nästa vecka kommer nog syendet igång. Jag kan visa resultatet och hur det gick till sen om det är intressant.

Köp bävernylon. Det finns hos de flesta tygaffärer. Orkar man åka till Sickla i Nacka finns det en butik som heter Kilotex som har massor med tyg.

Här finns Corduratyg annars. Säkert ingen större skillnad egenskapsmässigt mot bävernylonen men estetiskt tror jag det passar bättre till kameraväskor.

Japp, det är sånt ungarna springer runt i.
Jim har helt klart rätt om tyget. Det blir snyggare. Borde finnas i någon butik här i sthlm oxå.
Janne du jobbar väl ut mot jakobsberg hållet? Det finns tydligen en kilotex där ute oxå. http://www.kilotex.se/
Ring och kolla med dom vad dom har inne.

Hur skall du lösa vadderingen? En möjlighet är ju att göra det vanliga, sy in skumgummi mellan yttertyget och ett innertyg, men jag fick en idé om att använda fleecetyg. Då skulle man ju kunna eliminera innertyget helt. Fleece är väl gjord av pet-plast så man tycker inte att det borde innehålla några mjukgörare som kan gasa.

Jim: Min tanke var nog att inte behöva fodra, men fleece låter helt klart som en bra idé. Jag skall ju inte ha nått ömtåligt i dessa väskor. Mest kläder och pasta ;)

Just ja, du skulle ju inte ha objektiv i väskorna. Jag tänkte in mina behov i din situation ;-)

Vill man ha vadderade väskor finns det färdigt tyg med vadd åt ena hållet och ett glatt tyg åt det andra. Brukar användas i jackor.

/Maria som har en mamma som jobbat som sömmerska

Här har vi utgångsmaterialet...

Några saker tillkommer, som t.ex dragsko.

Bilagor

• condura.jpg
    condura.jpg
    18 KB · Visningar: 169
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar