Annons

Extract/PS Snälla hjälp mig!

Produkter
(logga in för att koppla)

Naomi

Aktiv medlem
Hej,

Jag har försökt under ett par dagar att extrahera en bild i Photoshop CS. Det går tyvärr inte så bra och jag blir snart galen.

Efter att jag har importerat bilden, markerat det som ska klippas ut och sedan fyller jag med målarburken... ändrar lite bland inställningarna (vet ej egentligen vad jag gör) och det blir inte bra!

Hur får man små, små hårstrån att komma med så det ser verkligt ut?

Vore väldigt tacksam för all hjälp!

/Naomi

hårmask

Det beror ju självklart på hur din bild ser ut, Men att skära ut ett ansikte med håret fint intakt kan om det vill sig illa vara lite för klurigt för extract funktionen. Om du kan så testa extensis mask pro. De har smidigare funktioner för just hår enligt mig. Skulle hjälpa annars om du la upp en kopia på bilden så man fick se.

/Henrik

Naomi skrev:
Hej,

Jag har försökt under ett par dagar att extrahera en bild i Photoshop CS. Det går tyvärr inte så bra och jag blir snart galen.

Efter att jag har importerat bilden, markerat det som ska klippas ut och sedan fyller jag med målarburken... ändrar lite bland inställningarna (vet ej egentligen vad jag gör) och det blir inte bra!

Hur får man små, små hårstrån att komma med så det ser verkligt ut?

Vore väldigt tacksam för all hjälp!

/Naomi

Kolla på alla kanaler och ta den som har störst kontrast mellan håret och bakgrunden, ska en kopia av den kanalen och utgå i från den att göra din mask.

Kan ni hjälpa mig?

Hej, det är denna bild jag har försökt jobba med. Jag vill gärna frilägga henne från bakgrunden. Vore verkligen tacksam om ni kunde hjälpa mig med det!

Bilagor

• modellhairlitenweb.jpg
    modellhairlitenweb.jpg
    19.9 KB · Visningar: 194
Svårt att få det riktigt bra med så liten bild (missade dessutom ett fält).. Men typ...såhär

Bilagor

• extract.jpg
    extract.jpg
    45.5 KB · Visningar: 176
Tack Jesper. Jätte snyggt!

Vad hade du för inställningar på "Brush Size" och "Smooth"?

Det var där det blev så fel för mig, delar av ansiktet försvann...

Ett litet tips jag sett är att när man kört Extract och den tagit med lite för mycket kan man kopiera lagret... gissar att det dubblara tätheten på svaga områden. Man kan ju sedan radera i det ena lagret runt t.ex. håret om man är nöjd där.

Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa ett Plus-medlemskap.
ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto