Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Extern skärm till kameran?

Produkter
(logga in för att koppla)

Merlin

Aktiv medlem
Kan man koppla en extern skärm till kameran så att man kan ha kameran på avstånd, men samtidigt se det man fotar?

/stefan

Kan man koppla en extern skärm till kameran så att man kan ha kameran på avstånd, men samtidigt se det man fotar?

/stefan

Om man kan direktkoppla en extra skärm och få skärmdubblering vet jag inte. Tanken har aldrig slagit mig. Däremot finns det flera programvaror som kan direktimportera bilden till datorn och displaya bilden efter varje tagning.

Mmm.. intressant programvara helt klart, men då måste man koppla den till en dator antar jag?

Det jag tänkte på var om jag kan ha en LCD-skärm med mig ute i fält och ha kameran på avstånd och se det som kameran ser innan man tar bilden. När jag tänker efter har jag för mig att jag sett en sån lösning en gång.. Det var en kille som fotade för mäklarfirmor med kameran fastsatt på en lång stång. Men vad hade han för utrustning tro..?

Jag gissar att han hade en lång kabel ner till en PC.
Med en del nyare dSLR:er kan du göra det trådlöst via WLAN också.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto