Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Extern Hårddisk ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tobiasl skrev:
Är det någon som vet om det finns någon rimligt stor (>100 GB) extern HD som stödjer USB 2.0 OTG, dvs att man kan tanka över bilder direkt från ex. en kamera.
Jag vet att Apacer har en modell (som säljs av Cyberphoto) men den verkar endast finnas i 40 Gb version och är nog mest tänkt som bärbar lagringsmedia

Jag är ute efter en större modell som även kan användas som extra HD hemma, om den blir lite större gör inte så mycket (3.5" HD är dessutom billigare än de 2.5" varianter de bärbära diskarna använder)
.

Jag har Apacer Share Steno CD211 och den är ungefär som den Apacermodellen du tittat på fast utan extrafunktioner som t.ex. mp3 spelare och intern kortläsare.

Själva chassit betalade jag runt 550 kronor för och sedan är det bara att montera "valfri" hdd.
Den stödjer hdd upp till 80 Gb, vet inte om detta räcker för dig.
Den har OTG stöd och jag har kopplat den till alla USB enheter som finns hemma i min lgh.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.