Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
extender 1,4 till 100-400L
- Trådstartare goozer
- Start datum
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
På en EOS1 serie funkar den, på resten av canons kamror, om det e canon du har funkar det inte. De stänger af vid f=5.6, eos 1rna vid f=8.
Jag kör den kombinationen med kenko telekonverter, den släpper falsk info till kameran (blir 5.6 i bländare istf 8), men det funkar ändå dåligt med tex eos 350D som jag provat, har aldrig fått fokuset att låsa på skarpa motiv, utan bara vid tester osv då man inte är lika stressad och har bättre motiv än man fotar normalt. Utan kör med min eos 1D mk2, där funkar det hyfsat.
Roine
På en EOS1 serie funkar den, på resten av canons kamror, om det e canon du har funkar det inte. De stänger af vid f=5.6, eos 1rna vid f=8.
Jag kör den kombinationen med kenko telekonverter, den släpper falsk info till kameran (blir 5.6 i bländare istf 8), men det funkar ändå dåligt med tex eos 350D som jag provat, har aldrig fått fokuset att låsa på skarpa motiv, utan bara vid tester osv då man inte är lika stressad och har bättre motiv än man fotar normalt. Utan kör med min eos 1D mk2, där funkar det hyfsat.
Roine
Roinew
Aktiv medlem
roinek skrev:
Hej
På en EOS1 serie funkar den, på resten av canons kamror, om det e canon du har funkar det inte.
Fungerar även på EOS3.
goozer
Avslutat medlemskap
har själv en 20d, om man förlorar ett bländarsteg på extendern och autofokusen lägger ner vid 5,6 så är alltså denna kombination dålig då maxöppningen på 100-400 är 5.6 utan extender vid full zoom . d.v.s vid full zoom ingen autofokus med extender, är det rätt uppfattat?
Jeppe
Aktiv medlem
Ingen AF öht. då största öppning är f/4.5 vid 100mm som med 1.4x extender blir f/6.3. Så vill man ha AF så är det inget bra val nej. Men det går ju att ställa fokus manuellt. Är det brännvidd du är ute efter så finns det inte många genvägar som ger tillförlitlig AF. Man kan använda kenkos konvertrar som sagt, men då skall det till kontraster i motivet för att AF skall fungera.
Men 400mm på en 20D ger motsvarande 640mm utsnitt, det är en hel del.
Men 400mm på en 20D ger motsvarande 640mm utsnitt, det är en hel del.