Annons

expresstips, modellfoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Det var ett väldigt generöst erbjudande Jan. Dessvärre saknar min kamera (Dynax 5D) PC kontakt och den adapter som jag hittat på Scandinavian funkar ej på Minolta. Men tusen tack ändå

Jag kör på befintligt ljus samt ev. upplättningsblix. Är Lumiquest soft screen något att ha förresten?

Kem skrev:
Du skriver ju klart och tydligt att detta skall vara inomhus.

MEN är detta helt uteslutet-

-Ut på någen enslig väg (eller annan ödslig plats) med modellen där iklädd raffset och några polare som håller upp någon typ av bakgrund borde väl ändå vara värt att ägna en tanke åt. Då har du ju bra ljus att leka med.

Bara en tanke.

Lycka till / Kenneth
Jag röstar på Kenneth här. Varför inte låta henne posera vid t.ex någon gärdsgård, tillsammans med några lamm, på en strand osv. Då är ju bekymret med dåligt ljus borta och även bakgrundsbekymret. Om än att se till att bakgrunderna inte blir för rotiga och tänka på en eventuell sol (med och motljus).

Karlsson skrev:
...Jag röstar på Kenneth här...

Eller på toppen av K2, i en grotta på Kranavillbergen, i en Amazanon original från -57...
Kanske ta upp henne i en rymdraket o fota på Mars?! Eller göra en resa med en minikamera i hennes öra...

Äh, jag är lite larvig nu...
Men jag antar att det hela är en del i en möhippa, och att allt ska ske halvsnabbt i en lägenhet, medan tjejerna smakar på lite starkvaror kanske...

Haha, jo - din analys av den kommande situationen är helt korrekt, Ulf! Tanken är att det skall gå hyffsat snabbt då dagsschemat förmodligen är ganska fullt och med starkdricka i kroppen så är nog tjejerna ivriga att få fortsätta möhippan.

Alla förslag är dock mycket bra, men p g a tidsbrist så hinner vi nog inte åka iväg. Däremot är detta något jag skall testa när lite mer tid finns - måste bara muta min sambo då hon egentligen inte vill synas på bild!

När allt är klart lovar jag att visa resultatet här på fotosidan, men det får bli efter min USA semester.

Tack igen alla

Raffset = spöstraff.

Jag har vid två tillfällen -mot min vilja- fotograferat kvinnor i ”raffset” och skäms för det.

Vad gäller ljuset går det att fotografera enkelt med hjälp av dagsljus, både inomhus och utomhus.

Jag skulle hänga upp en vit presenning och låta solen lysa genom den som bakgrund. Inget ljus framifrån utan mer av motljus. Fungerar ypperligt utomhus och inomhus (med ljus från fönster eller blixt).

Här ett enkelt exempel från enkla förhållanden, kompaktkamera och ett gäng kvinnor som när de fick se bilderna på iBoken insåg att det går ta bilder utan att krångla. Tyg som bakgrund och presenning framför fönster.

Bilden är inget mästerverk men jag är nöjd med ljuset från fönstret.

Bilagor

• bb.jpg
    bb.jpg
    15.8 KB · Visningar: 325
hbengtsson skrev:
...och med starkdricka i kroppen...

Jag vill bara tipsa dig om att se till att tjejen i fråga inte har fått i sig speciellt många droppar av denna dricka!

För det första kan det hända att hon gör grejer framför kameran hon i efterhand kommer ångra och för det andra är inte ett berusat ansiktsuttryck speciellt sensuellt ;D

dovearea skrev:
...berusat ansiktsuttryck speciellt sensuellt...

Mao - Ha ett par solisar redo :)

Skämt åsido. Naturligtvis ska du ta schysta bilder som tjejen kan stå för - trots att det är en möhippa. Men så antar jag att du redan tänkt.

FILM) (ulltand skrev:
Eller på toppen av K2, i en grotta på Kranavillbergen, i en Amazanon original från -57...
Kanske ta upp henne i en rymdraket o fota på Mars?! Eller göra en resa med en minikamera i hennes öra...

Äh, jag är lite larvig nu...
Men jag antar att det hela är en del i en möhippa, och att allt ska ske halvsnabbt i en lägenhet, medan tjejerna smakar på lite starkvaror kanske...
Då får han väl ta ut människan i trägårn för fotografering. Då får ju dessutom sig grannarna en smakbit.

mipert skrev:
Raffset = spöstraff.

Jag har vid två tillfällen -mot min vilja- fotograferat kvinnor i ”raffset” och skäms för det.
Varför skäms du för det?

När det gäller bilden tycker jag absolut du ska vara nöjd med den och ljuset som faller fint över kroppen.

mipert skrev:
Raffset = spöstraff.

Varför det?

Raffset eller inte - det är inte mina idéer. Jag har bara blivit ombedd att fota och det gör jag gärna. Sedan kanske ordvalet var fel - snygga och läckra underkläder är väl egentligen vad det handlar om. Tanken är att maken skall få en sexig kalender på sin fru. Det är väl inget fel med det?

Tackar för tipsen. Skall testa med lakan imorgon och se om man inte kan tona ner det i efterhand i Photoshop.

Bilderna kommer att tas runt lunchtid tror jag - förhoppningsvis är hon inte alltför berusad då. Skall rekommendera gänget att det får släppa loss efter fotograferingen :)

Min tanke är inte att ta några Slitz bilder - absolut inte. Jag vill lyfta fram sexigheten på ett stilfullt sätt. Hmm...vad f-n har jag gett mig in på :)

Karlsson skrev:
Då får han väl ta ut människan i trägårn för fotografering. Då får ju dessutom sig grannarna en smakbit.

Det hade jag kunnat göra om inte trädgården i mitt fall är en sunkig innergård i centrala Göteborg med ordentligt ljus ungefär 5 minuter per dygn ;-)

Men visst...jag hade blivit utsedd till månadens granne - det tror jag nog!

mipert skrev:
Raffset = spöstraff.

Jag kör med t-shirt och Jeans jag, den utstyrseln sitter bra på kroppen när jag fotograferar, lite "leasure" liksom ;)

/ Kenneth

teleobjektiv ar ett bra satt till snygga portrattbilder.
gor begransningar i bilderna, t ex narbilder av t ex ansikte, valda delar av klader, kroppsdelar, uttryck, etc.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar