Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Expression Media DÖD - Länge leve Expression Media

Produkter
(logga in för att koppla)

enfotograf.se

Aktiv medlem
Hej på er,

Iview Media blev Microsoft Expression Media. Den senaste tiden så har utvecklingen legat nere, inga nya uppdateringar än sp2 för version 2.

Nu har Microsoft sålt produkten till företaget Phase One som i sin tur skall vidareutveckla Expression Media.
:)

Phase One, a Digital Photography Leader, Acquires Microsoft’s Expression Media Product
http://www.microsoft.com/Presspass/press/2010/may10/05-25ExpressionMediaPR.mspx

Phase One Microsoft Expression Media
http://www.phaseone.com/expressionmedia2/

Nu är jag glad.

/Anders

Ladda ner gratis t o m 30 juni!

Som Capture One-användare kan man ladda ner Microsoft Expression Media v2 gratis här.

Ha licensnumret för Capture One till hands, det behövs i nedladdningsproceduren.

Jag köpte iView MediaPro3 när programmet fanns hos iView. Det såldes på den tiden bl a bundlat med Capture One.

När Microsoft 2006 köpte iView MediaPro3 uppgraderade jag gratis till Microsoft Expression Media Pro v1 (samma program som tidigare men med annan splash screen).

Nu när Phase One i dagarna köpt Microsoft Expression Media Pro så uppgraderar jag alltså gratis igen, nu till v2.

Jag tycker programmet vid en hastig blick ser likadant ut i dag som på IView-tiden, det verkar något snabbare och betydligt stabilare (kör Windows).

Undrar om alla som köpt och sålt tjänat pengar på affärerna? :)

Trevligt med traditionen med gratisuppgraderingar. Hoppas Phase One utvecklar programmet.

Press release

Media Pro 1 photo manager

Då var det dags.
Har laddat ner och prövat, både för Mac och PC.
Trevlig med andra ord.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar