MTN
Aktiv medlem
Hej,
jag har börjat filma med min a6000. Kör mest XAVC S i 50 fps och 50 Mbps. Blir, tycker jag hur fint och bra som helst.
Min fråga gäller exporten av det redigerade materialet från Premiere Pro CC. Jag kör alltid Format H.264 och "Use Maximum Render Quality"
Nu har jag provat att variera "Bitrate Encoding" och "Target Bitrate" och "Maximum Bitrate" på ett och samma klipp men vid separata exporter. Har inte redigerat detta klipp i Premiere överhuvudtaget. Har kört:
CBR och Target 10 Mbps
CBR och Target 50 Mbps
VBR, 1 pass och Target 10 och Maximum 20
VBR, 1 pass och Target 10 och Maximum 50
VBR, 1 pass och Target 40 och Maximum 50
VBR, 2 pass och Target 10 och Maximum 20
VBR, 2 pass och Target 10 och Maximum 50
VBR, 2 pass och Target 40 och Maximum 50
Klippet är direkt från kameran 255 MB. De exporterade klippen blir med ovanstående inställningar mellan 51 och 251 MB.
Jag tittar på klippen på min Dell XPS med 3200x1800 i upplösning.
Nu till min frågor då jag inte ser någon skillnad mellan klippen överhuvudtaget (alla ser jättebra ut).
Borde jag göra det?
Innebär det att man inte behöver ha så "höga" inställningar vid exporten från Premiere?
Annat jag borde veta?
Tacksam för upplysning
.
/Thomas
jag har börjat filma med min a6000. Kör mest XAVC S i 50 fps och 50 Mbps. Blir, tycker jag hur fint och bra som helst.
Min fråga gäller exporten av det redigerade materialet från Premiere Pro CC. Jag kör alltid Format H.264 och "Use Maximum Render Quality"
Nu har jag provat att variera "Bitrate Encoding" och "Target Bitrate" och "Maximum Bitrate" på ett och samma klipp men vid separata exporter. Har inte redigerat detta klipp i Premiere överhuvudtaget. Har kört:
CBR och Target 10 Mbps
CBR och Target 50 Mbps
VBR, 1 pass och Target 10 och Maximum 20
VBR, 1 pass och Target 10 och Maximum 50
VBR, 1 pass och Target 40 och Maximum 50
VBR, 2 pass och Target 10 och Maximum 20
VBR, 2 pass och Target 10 och Maximum 50
VBR, 2 pass och Target 40 och Maximum 50
Klippet är direkt från kameran 255 MB. De exporterade klippen blir med ovanstående inställningar mellan 51 och 251 MB.
Jag tittar på klippen på min Dell XPS med 3200x1800 i upplösning.
Nu till min frågor då jag inte ser någon skillnad mellan klippen överhuvudtaget (alla ser jättebra ut).
Borde jag göra det?
Innebär det att man inte behöver ha så "höga" inställningar vid exporten från Premiere?
Annat jag borde veta?
Tacksam för upplysning
/Thomas