Annons

Exploderar snart

Produkter
(logga in för att koppla)

knalleman

Ny medlem
Hej jag ska köpa systemkamera, valet står mellan två canonkameror. 1000D och 450D var och pratade med en fotohandlare och fick rådet att köpa 100D och satsa på ett bättre objektiv istället för kitobjektiven som inte är så bra. Men igår läste jag ett test och där stod det att 450D är bättre och utvecklas med.
Så nu är frågan vad fasiken ska jag göra.
Vore tacksam för bra åsikter.
//J

EOS 450D med nya kitgluggen med IS är riktigt bra, 450D är en roligare kamera och bättre att utveklas med.
En begagnad 30 eller 40D kanske du bör överväga också.

/kent

Hej.
Jag har inte provat EOS 1000D, men en sak som jag tycker är synd med den är att bland annat spotmätningen har fått stryka på foten, det känns som att man kommer att sakna den ganska snart om man vill utvecklas.
Så jag hade nog satsat på en 450D, eller kanske ännu hellre en begagnad EOS 40D, och en bra optik.
Jag har till exempel ett Sigma 18-50mm 1:2,8 EX DC Macro som fungerar väldigt bra som allropunoptik till den kameran.
Bra ljusvärde, och man kan till och med fota macro om man vill, även porträtt.
Fördelen med att EOS 50D lanseras nu är ju att man kan fynda en 40D.
Hoppas det går bra.
M.V.H
/Tobias

Håller med Kent och Tobias. Köp en begangad 40D. Tittade här på Fotosidan och nu kan man få tag i dem för runt 6 000 kr.
Detta var det fetaste man kunde köpa för pengar för ett antal månader sedan innan folk fått leveransen.
Nu är 50D på gång och 40D är förlegad.
Om ytterligare några veckor när de första har fått sina kameror kommer vi kunna läsa att de är besvikna på att bilderna från 50D inte är bättre än de från deras föregående kamera.
Så dra nytta av alla prylgalna som måste ha det senaste och fynda deras avlagda, knappt använda kameror till canonpris:)

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto