Annons

Expert

Produkter
(logga in för att koppla)

matoco

Ny medlem
tja!
Idag köpte jag ett Nikon D300+nikkor 18-200+ UVfilter kenko Uv proD1 och 1 sandisk 8gb ultraII för 20500kr. Tyckte att detta var ett bra pris (gillar inte att köpa på nätet kameror och sånt), han sa att den var den sista på lager plus att dem sista 2 månader var ett demokamera, men att det var inte så mycket folk som kände på den(skåpet var låst).
Sen fotade jag lite på en show och har precis kommit hem och kollade att kameran har runt 1300 bilder på sig (dem sista 150 var mina:) ).
när jag köpte den tänkte jag att 600-800 bilder är inte så farlig på ett DSLR, men 1000+ låter kanske lite för mycket.
Lurad eller inte? måste säja att jag är grymt nöjd med kameran+gluggen
 
1.300 bilder är ingenting. Slutarna till de vanliga DSLR-kamerorna är konstruerade för att klara 100-200 gånger detta antal, så du behöver inte ha några bekymmer.

Bara ut och fota och ha kul!
 
Nej, knappt 1.300 bilder är inte mycket för en demo-kamera.

Min demo-kamera (D2X) hade gått 34.000 (eller var det 37.000?) exponeringar när jag köpte den, den hade troligen varit demo mer än några månader och dessutom hade nog många presumtiva kunder tryckt länge på avtryckaren för att kolla hur fort bufferten fylldes...

Grattis till din nya D300, det är en riktigt trevlig kamera!
 
Jag beställde mitt batterigrepp Nikon MB-D80 på experts hemsida för 1479:- och fick det hemskickat fraktfritt. Köper jag batterigreppep i butiken kostar det 1900:- Så jag föredrar att handla på nätet när det skiljer så mycket i pris.
 
Har köpt mina grejer på Expert i Kalmar i butiken och fått dem till nästan samma priser som lägsta pris på Prisjakt.nu. Det har varit nån 100-lapps påslag/pryl ungefär, men det kan jag betala då man handlat lokalt av kunnig personal.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.