Annons

Expert säljer D50 för 6.995:-

Produkter
(logga in för att koppla)

Niklas Rosendahl

Aktiv medlem
Fast med Sigma 18-50mm objektiv..
Tekniska data Sigma 18-50 mm objektiv
Uppbyggnad: 8 element i 8 grupper
Bildvinkel: 76,5 - 31,7 grader
Minsta bländare: 22
Närgräns: 25 cm
Förstoring: 1:3,5
Filter: 58 mm
Mått: 67,5 mm långt
Vikt: 245 g

Någon som känner till det , lät som ett helt ok pris om inte annat ?

http://www.expert.se/

Erbjudandet finns på huvudsidan..
Lite skeptiskt till en början..
Var rätt mkt tjaffs kring 350D pga att någon laggt ut den till priset av 300D på hemsidan i våras.

Men nu verkar det ju faktiskt stämma..

Frågan om det är värt det.
Såg (nya) D70 hus i prag för motsv. 5000 sek och med tanke på att sigmas 18-50 går på 900.
Så har jag svårt att se D50´n som ett kap till det priset.

D50´n går dessutom lös på 7 548kr hos pixmania.. Och då inkl nikkors 18-55 och det är väl ett par snäpp bättre än sigmas budget alternativ.

Ja, det stämmer! Jag var in och kollade för några dagar sen och då fick jag det priset.
+1500;- för ett Sigma 55-200

Vet dock inte om det är ett bra pris??

/Matte

Gluggarna är inget att hänga i julgranen. De fungerar men för det sammanlagda priset av de tu sigmorna får du en nikkor 18-70. Garanterat mera nöje med den gluggen. Komplettera senare med lämpligt tele, är mitt förslag.

mvh

/M

Hej,
Jag väntade _länge_ på att D50 skulle komma. När den väl kom så blev jag inte helnöjd med prislappen. Detta i förhållande till D70. Dessutom var optiken som följde med inte så spännande. Riktigt långsam på att fokusera. Vill man ha lite bättre optik till D50 så blir det samma pengar som vad en D70 kostar med den justa Nikkor 18-70 som följer med där.

Den dagen D70 inte går att få tag på längre eftersom den är ersatt med D70s så kan det vara idé att köpa D50 istället. Än så länge rekomenderar jag att man köper D70 och uppgraderar mjukvaran. Mjukvaran hittar man på Nikons hemsida och man utför det enkelt själv.

Lite sent svar på det här inlägget men men.

/Daniel

tjenare ja såg på fotokungens hemsida

Tillbehör som ingår
AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G ED, AF-S DX Zoom-Nikkor 55-200mm f/4-5.6G ED, kamerarem, blixtkontaktskydd kamerahuslock, okularlock, LCD skydd, Videokabel, USB kabel, batteriladdare (MH-18a), uppladdningsbart Li-ion batteri(EN-EL3a), gummiokular, PictureProject CD-Rom, Quick Start Guide, manual, och garantisedel.

för Pris: 9.190,00 kr

Hur fungerar det där paketet nån som vet och hur är de där gluggarna jag är nybörjare och vill gärna ha nåt som kan fungera ett tag o lära sig med

//

robban

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto