ANNONS
Annons

EXIF temporärt borttaget

Produkter
(logga in för att koppla)

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Många frågar om EXIF.

Bättre EXIF kommer, vi vill hitta ett bättre paket än det Perl-baserade "exiftool" vi använt hittills - det vart lite för prestandakrävande nu när vi tog bort popupen för EXIF-datat.

Var också på väg att fråga.
Intressant både när man vill veta hur en bild är tagen och när man skall komma med konstuktiv kritik till någon bild.

Har ni hittat något?
Det finns ju en del kommandoradsbaserade program skrivna i c som kan läsa exif (ex jhead). För ett ganska bra tag sedan lade jag till en funktion skriven i c till php - det var inte allt för svårt då men det kan ju ha ändrats.
Om nu inte phps funktioner för exif eller de php-bibliotek som finns är tillräckliga, skulle ni inte kunna försöka lägga till en funktion själva? Det finns naturligtvis en del säkerhetsaspekter som gör att man inte gärna gör dylikt, men om inte något annat kan uppfylla era krav kan det ju vara ett alternativ.

/erik

Vi har kikat lite men vi är inte nöjda. Med lite tur så hinns detta innan Juli, annars kan det dröja till efter semester (dvs mitten av aug).

Kan man hitta EXIF-informationen på upplagda bilder nu eller är funktionen fortfarande avstängd?

Senast ändrad:
PERFEKT! Det hade jag missat!

Verkar falla bort i viss redigering (äv om bocken för "Visa EXIF-information för bilden" är ibockad). Hittar inget mönster för när den försvinner eller inte... Att få veta det är väl inget som skulle rubba världsordningen men det är klart lite nyfiken är jag nog...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar