Annons

EXIF program med batchfunktion

Produkter
(logga in för att koppla)

Mavve

Aktiv medlem
Efter en semestertur med två kameror sitter jag nu med tidsstämplar som inte är synkade....

Jag är därför ute efter ett program, helst freeware, som enkelt kan stämpla om tidsinfon (typ - 1 timme på alla bilder). För att slippa tidsödande arbete med respektive bildfil är batchfunktion ett starkt önskemål. Jag har sökt här på forumet och testat/läst om några program, men har inte hittat något som uppfyller dessa funktioner?

Så ni som vet vilket program jag missat - tipsa gärna!!

Mvh Martin
 
AttributeMagic Pro

http://www.attributemagic.com/

Inget renodlat exif-program - jag använder pro-versionen för att sätta "File created" och "File modified" lika med "Shooting date" (så att bilder från olika kameror sorteras rätt när jag visar dem på xboxen), men programmet kan användas för att ändra exif-information. Batch-funktion finns, men med trial-versionen kan du bara ändra 20 filer i taget (fast inställningarna från senaste justeringen ligger kvar, så det tar nog inte jättelång tid att klicka sig genom en semesterresa 20 foton i taget). Registrering kostar $25, med fria uppgraderingar.

/Niklas
 
Tack!

Det verkarde synka med mina behov, så jag laddade ner en testversion. Tyvärr verkar det inte fungera som jag önskar. Jag vill modifiera tidpunkten för när bilden är tagen. Programmet kallar det för "picture taken" och denna information finns ej med bland de redigerbara attributen.... endast "created" (då avses filen, inte bilden).

Får kolla mer imorrn..


Mvh Martin
 
Senast ändrad:
Fel menyval i AttributeMagic(?)

Nu verkar iofs Exif-viewer redan ha löst ditt problem, men AttributeMagic borde också fungera, om du använder:

Edit > DigiCam Information...

istället för

Edit > File Date-Time and Attributes...

Eller?

Mvh,
/Niklas
 
Re: Fel menyval i AttributeMagic(?)

nnoren skrev:
Nu verkar iofs Exif-viewer redan ha löst ditt problem, men AttributeMagic borde också fungera, om du använder:

Edit > DigiCam Information...

istället för

Edit > File Date-Time and Attributes...

Eller?

Mvh,
/Niklas

Helt riktigt! Så går det när man snabbkollar program..... Då har jag två funktionella program :) . Tack!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.