Annons

Ewa-Marine undervattenshus

Produkter
(logga in för att koppla)
10-15 meter ska inte vara något problem alls. Jag har fått besvär med AF vid 25 meter, men inga andra problem. Jag har även hört rykten om att sensorer kan förstöras vid ca 25 meter, men det kan lika väl bara vara snack. Däremot kommer påse med kamera att vara som ett flöte, så du får hitta en lösning för att sätta till tyngder på påsen om du ska få ner den med fridykning.

mvh

Bent
 
Det låter ju som att det inte är någon större fara då. Vilket hus rekomenderar ni/du mest? Vissa är ju specade ner till 20 meter, är dom något att satsa på?

Vikter får jag ju försöka fästa på huset ja, borde räcka med ca 1 kg?
 
Tjenare!
Jo, jag köpte ett hus, till min 350D.
Det fungerar fantastiskt bra, det lilla jag har hunnit använda den. Jag råkade köpa en harpun ungefär samtidigt, det blev lite konkurrens mellan dom.

Jag längtar efter att få prova det i varma ljusa vatten. Här i Sverige var det lite svårare. Men jag kör med Canon 10-22 och en Speedlite 430EX monterat på huset. Funkar fint. Men det är klumpigt! Det är svårt att se i sökaren, lätt att komma åt fel knappar och jag får inte riktigt fast O-ringen där framme vid linsen. Men för pengarna är det definitivt värt det! Möjligheterna är stora för det lilla priset. Och om jag är rädd för att det skall paja? Inte ett dugg!

På ett sätt så tycker jag det här huset är säkrare än vad små plasthus till kompakterna är. Inga O-ringar till knappar, bara en enda grej att skruva fast med tre rejäla skruvar.

Så mitt tips är alltså KÖP!

Ha en fantastisk dag!

/Daniel Hansson
 
Du gjorde mig inte mindre sugen. =) Övertygad! Väntar till våren med att köpa då jag inte har råd just nu, kommer dessutom inte dyka så mycket i vinter heller.

Har du dykt i klartjärn någon gång? (Ligger i Norge, tar knappt tre timmar att åka dit från gbg.) Sikten där är helt fantastisk, runt 12 meter. Värme däremot är det lite ont om. :) Där finns det många fina bilder. Ligger en lite eka på botten på ett ställe, på ett annat ett stenröse på sju meters djup.

Vilken modell har du?

/Fabian
 
Jag tror att modellen heter U-axp 100.
Aldrig varit i klartjärn, låter som ett läckert ställe. Men på tre timmar kommer man ju ända till Malta :)
Om du har möjlighet så köp huset nu, och testa och lek med det i poolen. Det går att göra många roliga saker där med, eller ha det som regnskydd utomhus.

Om du bor i Göteborg så är det bara att säga till om du vill låna huset och testa hur det fungerar.

/Daniel
 
Fridykarn skrev:
Jag tror att modellen heter U-axp 100.
Aldrig varit i klartjärn, låter som ett läckert ställe. Men på tre timmar kommer man ju ända till Malta :)
Om du har möjlighet så köp huset nu, och testa och lek med det i poolen. Det går att göra många roliga saker där med, eller ha det som regnskydd utomhus.

Om du bor i Göteborg så är det bara att säga till om du vill låna huset och testa hur det fungerar.

/Daniel
Sök på klartjärn på google bilder så får du se...

Får spara till ett undervattenshus och köpa ett till sommaren. :)

Bor i Göteborg och skulle gärna testa den...på fredag faktiskt. :p Ska på uppdrag för GP under vatten och då skulle jag gärna låna huset, men jag mailar dig nu om det.

Adam: Pratar du om att sälja den? Isåfall kan jag vara intresserad, om den passar systemkameror dvs.

/Fabian
 
EwaMarie

Fabian; ja den passar iallafall til min Nikon F5 (stor analog kamera)
Jag hade den då jag paddlade Gotland runt, men behöver den inte längre. Hinner inte paddla - blev pappa istället.

Har du vägarna förbi i morgon e.m. kan du kolla in den alt. på fredag dag.

[email protected]
0705-41 81 65

Jag finns på Åvägen 24, Brewhouse
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.