Annons

Eventuell varning för säljare av 350d här på fotosidan

Produkter
(logga in för att koppla)
Annonsen är nu borttagen.

Ang säker betalning så har vi kikat lite på att använda Payson; någon som har använt detta eller dylikt system?
 
Payson är väl lite samma sak som Paypal vilket jag brukar använda när jag handlar från e-bay i andra länder. Där funkar det klockrent och man kan vara ganska så säker på att en person som nyttjar paypal inte är en skojare.
 
Ang. affärer på nätet

Jag köpte själv en beg Nikon D70. Jag frågade säljaren över telefon hur affären skulle göras upp, med betalning etc. Eftersom jag bodde 40 mil ifrån honom så var Posten det enda sättet att lösa transporten. Jag föreslog att han skulle skicka den mot postförskott, dvs betala när paketet kommer fram. Han svarade dock att han kunde skicka den direkt till mig, så att jag först skulle kunna inspektera kameran och sen efter det, sätta in pengarna på hans konto :) Vem vågar göra nåt sånt idag? 5000kr...
 
Senast ändrad:
clindh skrev:
Annonsen är nu borttagen.

Ang säker betalning så har vi kikat lite på att använda Payson; någon som har använt detta eller dylikt system?

Payson fungerar bra och utan problem.Blockets betalgaranti är också en lösning som fungerar bra.
 
Clouseau skrev:
Varför skulle HAN gå till polisen? Du hotade väl inte honom?

Jag mailade länken till honom med ebay auktionen och sa att om det inte var han som sålde den så måste det vara nåt lurt, då svarade han:
"Ska ringa polisen på en gång ang. det där.

Tack för tipset."
 
Att handla via FS radannonser tycker jag är bra. Presentationerna ger en vink om det är seriöst eller inte. Jag köper hellre av någon som har varit med här ett tag och haft en viss aktivitet (bilder, diskussionsinlägg) än någon som reggat sig samma dag som annonsen läggs in och som inte har något på sin personliga sida mer än namnet.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.