Annons

Eugen Extremo von Scannermann ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Stisse

Aktiv medlem
Hej,

För en tid sedan fans den mytomspunna Eugen Extremo von Scannermann.

Vart tog han vägen ? Någon som vet om han har en hemsida ?

Han var så fantastisk !


/Stisse...
 
En legend på fotosidan med sina enormt underhållande och inspirerande alster! Saknar den storm hans bilder kunde skapa...
 
Galaxens President skrev:
En wannabe kanske?

Eugen Extremo von Scannermann är en legend. En sann kostnär som egensinnigt valde märklig och vacker musik till sina mästerverk. Vem han är? En som vet svaret kan vara Stigbert Jernheim från Västernorrland. Men han har tyvärr loggat ut (för gott?) från fotosidan.

/U
 
urbano skrev:
Eugen Extremo von Scannermann är en legend. En sann kostnär som egensinnigt valde märklig och vacker musik till sina mästerverk. Vem han är? En som vet svaret kan vara Stigbert Jernheim från Västernorrland.
Var inte Stigbert själv en dubbelnatur? Eller menar du att samme man låg bakom båda? :)

urbano skrev:

Men han har tyvärr loggat ut (för gott?) från fotosidan.
/U

Tyvärr...???
 
urbano skrev:
Vad säger att det var en man?
Jomenvisst. Stigbert var väl mött av mig.
Jag har mina teorier om vem som dolde sig bakom. Och han är just en man... Åtminstone biologiskt.

"Stigbert" tyckte jag mest var inställsam och löjlig.
 
Stigbert, Micki och Eugen har varit friska fläktar på FS som har rört om i grytan och fått folk att börja fundera. Enbart positivt i mitt tycke.

Väl mött!

A
 
urbano skrev:
Nu är hr Eriksson ute och cyklar. Inställsam var ju sannerligen inte Stigbert. Snarare på gränsen till oförskämd, vilket hade sin charm.
Fridens
/Ulf

Nejdå, hr Eriksson är inte ute på sin velociped...
Visst gjorde "Stigbert Jernheim" sina försök att provocera genom att vara oförskämd. Men när det kom till "rätt" fotografer svassade han runt så fint, neg och slickade. Kanske han hoppades att han stora idoler skulle ge honom en klapp på huvudet...?

andersbq skrev:
Stigbert, Micki och Eugen har varit friska fläktar på FS som har rört om i grytan och fått folk att börja fundera. Enbart positivt i mitt tycke.

Micki har jag inte stött på innan denna tråd, så han är/blir en ny upplevelse för mig.

Men mellan Eugen och "Stigbert" finns en klasskillnad, tycker jag. Eugen la ut sina alster där bild, bildtext och musik ingick till en helhet. En eller ett par bilder var kul att se, men sedan började konceptet kännas slitet. Eugen hade på tok för liten variation i det han gjorde för att jag riktgt skall kunna förstå den stora beundran han väckte. Men det är ju en smaksak.

Trots min liberala människosyn har jag svårt att i någon dimension respektera en människa som sparkar "nedåt/sidledes" och slickar "uppåt". Det gjorde "Stigbert". Det är ett ynkligt beteende och jag ser inget positivt med det. Det rör inte om i grytan och det manar knappast till eftertanke.

Men nog om det nu från min sida! Nu är det dags för fika. Gu'tår!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.