ANNONS
Annons

Ett seriöst erbjudande?

Produkter
(logga in för att koppla)

seamonster

Aktiv medlem
Hej,

Jag har fått ett brev från Arcangel Images. Det finns på denna länk: www.seamonster.se/bla.html

Är detta ett seriöst erbjudande eller är det bara trams? Jag vet att flera har fått samma brev.
Själv är jag lite tveksam, bör jag vara det?
Jag kan inget om sånt här, hjälp mig någon.

/Marcus

seamonster skrev:
Hej,

Jag har fått ett brev från Arcangel Images. Det finns på denna länk: www.seamonster.se/bla.html

Är detta ett seriöst erbjudande eller är det bara trams? Jag vet att flera har fått samma brev.
Själv är jag lite tveksam, bör jag vara det?
Jag kan inget om sånt här, hjälp mig någon.

/Marcus
Tja, kan ju vara ett skott i mörkret eller ett rejält genombrott. Ring dom, ty telefonumret fanns ju med i brevet. Eller be någon av våra FS medlemmar som bor i UK att kolla upp dom. Har för mig att Jonas Borg finns i London, Jonas är medlem på FS.
Lycka till
Ilkka

Jag kan inte utropa mig som expert, och jag har bara läst igenom det som hastigast, men det ser ut att vara ett standardkontrakt utan konstigheter.

Du binder alltså upp dig med att inte skicka samma bild, eller en bild som är mycket lik, till andra bildbyråer/agenturer än just denna, inom det angivna geografiska området. Det står "United Kingdom / Europe / USA / World", så man kanske skall fråga vad det betyder (är det så att det skall anges vilka som gäller, eller gäller alla?). Du garanterar också att det är du som har copyrighten till bilderna (kontraktet påpekar specifikt att du behåller den), att du inte har avtal med någon annan som strider mot detta avtalet o s v.

Inget konstigt som jag kan se, bara något frågetecken att räta ut (geografisk omfattning t ex).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar