Annons

Ett, max två objektiv till Canon EOS 350D

Produkter
(logga in för att koppla)
Sigmas 18-125 är ganska OK. Bra omfång på zoomen och riktigt bra skärpa lite nerbländat. Hyggligt välbyggt också och behändlig storlek. Nackdelar är mörka hörn i vidvinkel och full bländaröppning och en rejält surrig och lite långsam AF.

Bytte dock själv till ett EF 24-85 och är mycket nöjd med det (stort skäl till bytet är att jag köpte ett analogt hus). Ganska lika byggkvalitet (säg lika på ett några år begagnat Canon jämfört med ett nytt sigma), MYCKET snabbare och säkrare AF (USM) och skarpare trevligare bilder. Visst, det finns tillfällen när jag saknar 18-24 mm, men jag är klart mycket nöjdare med detta objektiv!
(Som dessutom är billigare i gott begagnat skick än ett nytt Sigma, som iofs är riktigt prisvärt det med...)

/Johan
 
F-n vad sugen man blir!

Just det... men just nu är plånboken alltför tunn. Kanske till sommaren... hmmm...

Technikdirekt har ett kit:

Canon EOS 350 D DZ-Kit 18-55/55-200 schwarz

Kan det vara nåt?
//A
 
Har undersökt samma frågeställning nu i en månad i diverse forum.

Själv bestämde jag mig för Tamron 28-75 2,8 eftersom det ger samma bildkvalité som Canon 24-70 2,8L.

Objektivet kostar ca 3000 från Tyskland.
 
Jag har nu varit ut och lekt pressfotograf i helgen och kan varmt rekomendera Sigma EX 18-50 f/2.8! Det klarar du dig långt på till att börja om du vill börja med ett objektiv.

Jag är själv sugen på att köpa ett till nu redan efter att jag fått min utrustning bara för några dgaar sedan. Mitt nästa objektiv vetj ag SKALL vara Canon och SKALL ha USM. Ett fast objektiv är inte helt omöjligt att det blir...
 
Foto-Rickard skrev:
Jag har nu varit ut och lekt pressfotograf i helgen och kan varmt rekomendera Sigma EX 18-50 f/2.8! Det klarar du dig långt på till att börja om du vill börja med ett objektiv.


Jag har kört min 18-50/2,8 i någon vecka nu. MYCKET trevligt objektiv! Skarpt, snabb AF och rätt snyggt dessutom. =)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.