Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ett fast 300 - men vilket
- Trådstartare HRL
- Start datum
HRL
Aktiv medlem
Scratchen skrev:
Du undrar om vilket fast teleobjektiv du ska välja, och så listar du två zoomar? :S
300/4 är bra ja.
Sorry, handen var snabbare än tanken (eller tvärtom).
Fast eller zoom skulle det stått.
Funderar nog mest på just 300/4.
HRL
Aktiv medlem
leffep skrev:
Köp AF-S Nikkor 300 2,8 IFED. Jag har aldrig använt ett så skarpt objektiv. Jag har haft Sigma 120-300 2,8 också, det var väldigt bra. Men kom inte upp i Nikons skärpa och lyster i bilden.
/Leif
AF-S Nikkor 300 2,8 IFED är säkert bra, men
kostar förtvivlat mycket.
HRL
Aktiv medlem
gunte skrev:
Ett begagnat Sigma 300/4 är ett klokt köp, bör hamna på ca:3-5000 :- och då får du mycket bra närgräns på köpet, ev måste det uppgraderas hos Zieger men det kostar nix.
Mvh/Gunte..
Jag får hålla ögonen öppna!
Picco
Avslutat medlemskap
Är ute och kikar lite efter samma grej! Kolla även upp Tokina AF 300/2,8 AT-X Pro! Har fått bra betyg, bättre än Sigma och Nikon konstig nog! Och då även halva mot Nikons 300/2,8!
Iaf enligt denna länk!:S
http://www.photozone.de/active/survey/querylenstxt.jsp?filter="brand='Nikkor'%20OR%20brand='Sigma%20AF'%20OR%20brand='Tamron%20AF'%20or%20brand='Tokina%20AF'%20or%20brand='Vivitar%20AF'%22
Iaf enligt denna länk!:S
http://www.photozone.de/active/survey/querylenstxt.jsp?filter="brand='Nikkor'%20OR%20brand='Sigma%20AF'%20OR%20brand='Tamron%20AF'%20or%20brand='Tokina%20AF'%20or%20brand='Vivitar%20AF'%22
Norfen
Aktiv medlem
Tokina
Hej!
Jag har en tokina 300/2.8 och jag älskar den! Visst är den seg i af:en men med två gångers telekonverter har du 600 friska för under 10kkr inklusive telekonverter. Objektivet är ruskigt skarpt och har en snygg oskärpa! Jag älskar det.
Hade en 100-300/4.0 innan och visst är den skarp men inte i närheten av tokinan. Samtidigt är den mer allround så fundera på vad du skall använda den.
Om du berättar vad du tänkt för motiv så blir det nog lättare att rekommendera rätt. Att köpa ett 300/4.0 för fågelfoto är inte så kul du kommer att uppleva att det är väldigt mycket kort där fågeln är för liten.
Lycka till!
Martin
Hej!
Jag har en tokina 300/2.8 och jag älskar den! Visst är den seg i af:en men med två gångers telekonverter har du 600 friska för under 10kkr inklusive telekonverter. Objektivet är ruskigt skarpt och har en snygg oskärpa! Jag älskar det.
Hade en 100-300/4.0 innan och visst är den skarp men inte i närheten av tokinan. Samtidigt är den mer allround så fundera på vad du skall använda den.
Om du berättar vad du tänkt för motiv så blir det nog lättare att rekommendera rätt. Att köpa ett 300/4.0 för fågelfoto är inte så kul du kommer att uppleva att det är väldigt mycket kort där fågeln är för liten.
Lycka till!
Martin
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
300 f4 ser jag som utgångspunkten när det gäller telefaget.. (gärna med en converter 1,4x som tillägg).
Rättså billigt och tillräckligt långt för att seriöst testa wildlifesubjects,, Visst kommer du "närmare" med ett 600mm men är du inte där med ett 600mm så spelar det ju ingen roll. Att vara där är a&o och ofta räcker 300mm bara man är på rätt plats till rätt tid.
Har Nikon VR i sitt nyaste 300 f4?
Jaja, har den det så konkurrerar den helt säkert med Canons 300 f4 IS som jAg anser vara ett av marknadens bästa teleköp, sett till kvalitet/pris/prestation.
Mvh Niclas,
Rättså billigt och tillräckligt långt för att seriöst testa wildlifesubjects,, Visst kommer du "närmare" med ett 600mm men är du inte där med ett 600mm så spelar det ju ingen roll. Att vara där är a&o och ofta räcker 300mm bara man är på rätt plats till rätt tid.
Jaja, har den det så konkurrerar den helt säkert med Canons 300 f4 IS som jAg anser vara ett av marknadens bästa teleköp, sett till kvalitet/pris/prestation.
Mvh Niclas,
HRL
Aktiv medlem
Niclasfoto skrev:
300 f4 ser jag som utgångspunkten när det gäller telefaget.. (gärna med en converter 1,4x som tillägg).
Mvh Niclas,
Avsikten är att använda objektivet till fågelfoto.
Nä, Nikon har inte VR på sitt nyaste 300 /f4, men
AF-S.
Tokinan kanske vore en idé, om det är riktigt, riktigt bra - jag har så höga krav, och det slutar
väl med ett Nikon 200-400 och personlig konkurs!
Norfen
Aktiv medlem
Objektiv kvalitet
Hej!
Kolla tekniska tester på objektiv på www.photodo.com
samt mer användaråsikter på www.photozone.de
Mvh
Martin
Hej!
Kolla tekniska tester på objektiv på www.photodo.com
samt mer användaråsikter på www.photozone.de
Mvh
Martin
schaki
Aktiv medlem
Jag kan rekommendera Nikkor 300mm 4.5
Äger det själv och är mycket nöjd. gluggen går att hantera på frihand, men stativ är att föredra.
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=1444
Äger det själv och är mycket nöjd. gluggen går att hantera på frihand, men stativ är att föredra.
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=1444