Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ett exempel att gå efter..

Produkter
(logga in för att koppla)

swede

Aktiv medlem
Hej. Det här kallar jag för en väl genomtänkt kommentar. Vi andra på fotosidan borde ta lite mer lärdom av den här slags.

Kommentaren är från en av mina bilder som jag har lagt ut på en norsk fotosida.

"Av alle bildene dine, og du vet at allerde godt at jeg har sansen for din estetikk, så er dette det beste!

l dette bildet kombineres alle dine sterkeste sider som fotograf. Din evne til å fortelle uten å være voyeristisk, det sarte og ømme kombinert med din egne estetikk. l dette bildet ser vi en kvinne som urinerer i veikanten. Vi får bevitne et veldig privat øyeblikk, noe som mange menn kanskje ikke ser i en hel livstid.
Jeg har alltid vært en forkjemper for bider som forteller om de sidene i livet man ikke nødvendigvis diskuterer i et familieselskap på en søndags ettermiddag, og derfor finner jeg dette bildet så fengende.
Jeg mener at man som kunstner har kun en oppgave, og det er å stille spørsmål eller å sette søkelys på områder som ikke alltid er like lette å snakke om. Løfte litt på gardinen, stille seg selv naken til disposisjon, våge og vise sider som ikke nødvendigvis bare er vakre og se på.

Du har en naturlig evne til å kombinere estetikk med fangende narrativ, altfor ofte blir bilder bare vakre og se på, men intet annet. Hvis det ikke finnes noe under overfalten, blir man fort kjedsom....og det finnes grenser for hvor mange soloppganger man kan ta bilder av. Jeg har en Norsk estetisk bakgrunn, men har levd i utlandet i flere år. Hjemme i Norge er det fortsatt vanlig praksis å ta blider av alt det vakre i verden. Det er vel og bra det, men det finnes så mye som ikke er vakkert....som ingen snakker om, bare fordi det ikke kan henges i en ramme over sofaen hjemme i stua.

Jeg synes du burde videreutvikle din naturlige evne til å kommunisere gjennom fotografi,
og ikke tenke så mye på hvorfor og hva som er 'lovlig' å fange gjennom kamera linsen.

Det gleder meg og se at du utvikler deg i rasende fart. Jeg vet jo ikke om disse bildene dine er fremkalt fra gamle negativer...men det har egentilg ikke så mye å si, for man gjør ulike valg alt etter hvor man står i prosessen. Mange ganger skjønner man ikke sine egne bilder før flere år har passert. Dette er noe av styrken innenfor fotografi.

Som tidligere, og atter en gang, syns jeg som kvinne, at du forteller kvinners historier med omhu, og ikke på en brøytende eller fordømmende måte. Mange ganger forundrer du meg i måten du fremstiller dine kvinnlige hovedpersoner, og du vet jo at jeg faktisk først trodde dette var en 'kvinne som fortalte om kvinner'.

Du har en naturlig evne Peter, ta godt vare på den....for det er mye der ute i verden som bare venter på din oppmerksomhet."

Nina

Vad tycker ni?

Den här typen av kommentarer inspirerar verkligen en till att uteckla på sin fotografering.

Har bestämt mig för att bli bättre till att kommentera!

Hilsen Peter
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.