** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Ett dumt litet tips.

Produkter
(logga in för att koppla)

wirsen

Aktiv medlem
Vet inte riktigt hur denna lilla kreation funkar i praktiken för jag blev just klar med den för någon timme sedan. Vet inte heller om det är särkilt nytänkande, men "anyway"..

Ibland när jag har varit ute och fotograferat i skogen, vill jag inte lägga utrustningen mot en riktigt skitig sten eller för den delen i fuktig mossa. & ibland kan stativet vara knöligt att få till. Om du ändå vill ha något sorts stöd för kameran, finns det ju "ärtpåsar" m.m. Men ibland kanske man vill vila kameran mot ett smalt staket eller liknande, då säkerligen ärtpåsen skulle vara för stor eller inte kunna balaseras på staket, dålig liknelse, här kommer dock lösningen
:)

Sy en liten påse och stoppa den med något bra innehåll, ärtor, eller bommul, ja egentligen det du tycker är bäst. Spara två hål på sidan av påsen och sy fast ett kardborreband. Vips så har du påsen med dig och fastspänd på kameran.

Jag har alltid med mig ett sittunderlag i fotoryggan, användbart till mycket, inte minst att lägga kameran eller objektiv på, om man inte lägger dem på ryggan.

Jag har alltid med mig ett sittunderlag i fotoryggan, användbart till mycket, inte minst att lägga kameran eller objektiv på, om man inte lägger dem på ryggan.

Det är klart, det finns ju enklare lösningar :), men om man vill klippa, sy och joxxa lite, så är det kul att skapa en snygg påse oxå.

Tjo och tjim hobbylim...

Själv använder jag mig utav en billig "midjeväska" i tyg fylld med ärtor.
Remmarna spänner jag precis som i dit förslag runt objektivet.Fungerar alldeles utmärkt.

mvh Ricard

Trevligt, som jag märkt är det fler än jag som ibland blir lite kreativa ;-). Jag syr också förskräckligt dåligt, men det är ju det som är utmaningen ;-)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar