Annons

Ersättare till D90??

Produkter
(logga in för att koppla)

rwiklund

Medlem
Hej.
Jag funderar på att köpa en D90. Men vet ju att den funnits ett par år nu. Och eftersom D90 kom c:a två år efter D80, så tänkte jag att det möjligen är dags för en efterföljar till D90 snart?
Är det någon som hört några sådan konkreta rykten?
/R
 
"Konkreta rykten", Nej det finns inte något sådant.

Däremot tror jag att en efterföljare kommer att komma inom snart framtid, men det är svårt att bestämma sig om ska gå och vänta eller inte.
 
Det kommer alltid något som är nyare/bättre än det som är aktuellt för tillfället. I och med att det inte florerat några rykten, så tror jag inte du behöver vara orolig att det ska komma en ersättare så fort du köpt en D90.
 
Tjena! jag tror inte du blir besviken på d90 jag har precis köpt en o tog med till thailand den har bra ljusmätning o nästan alla bilderna blev toppen
 
Har inte hört några rykten, men det känns ganska troligt att det kommer en uppföljare i augusti i år.

Dock betyder inte det att du nödvändigtvis måste köpa uppföljaren för det. D90 är fortfarande en hiskeligt kompetent kamera, och chansen är stor att den kommer reas ut när en ev. uppföljare lanseras.
 
Har inte hört några rykten, men det känns ganska troligt att det kommer en uppföljare i augusti i år.

Dock betyder inte det att du nödvändigtvis måste köpa uppföljaren för det. D90 är fortfarande en hiskeligt kompetent kamera, och chansen är stor att den kommer reas ut när en ev. uppföljare lanseras.

Det ver nog mest det jag är ute efter.
En ny modell lär ju hamna några tusen över vad D90 kostar idag. Så det blir lite över vad jag vill betal just nu.
Och om D90 blir någon tuselapp billigare så får man kanske med lite mer innom min budjet-ram :)
 
Brukar priserna sjunka omedelbart när nyheten om en ny modell släpps, eller dröjer det tills det att den nya modellen faktiskt finns i handeln?

Jag kommer nog att köpa en D90 oavsett, men funderar på om man ska avvakta något och hoppas på ett litet prisfall.
 
Brukar priserna sjunka omedelbart när nyheten om en ny modell släpps, eller dröjer det tills det att den nya modellen faktiskt finns i handeln?

Jag kommer nog att köpa en D90 oavsett, men funderar på om man ska avvakta något och hoppas på ett litet prisfall.

Ja fast har lite svårt att tro att en uppföljare till D90 kan innehålla så mycket nytt.
När D80 kom var det en uppföljare, lillebror till D200 D90 till D300
D90s eller vad den kan tänkas heta kan knappast bli bättre en D300s och D300s har inte förbättra sensor och filmmöjlighet har ju D90 redan var ju första nikon med det. Så en D90s blir nog bara en ganska jum uppdatering, likt D300 - D300s
Den enda kraftfulla uppdatering av lågprissegmentet Nikon kan komma med vore en fullformatskamra i enkelt hus baserad på D700 men lite långsammare, men den lär kosta den med, kommer säkert mer eller mindre till höstens väntade uppdatering av D700.

Micke
 
Ja fast har lite svårt att tro att en uppföljare till D90 kan innehålla så mycket nytt.
När D80 kom var det en uppföljare, lillebror till D200 D90 till D300
D90s eller vad den kan tänkas heta kan knappast bli bättre en D300s och D300s har inte förbättra sensor och filmmöjlighet har ju D90 redan var ju första nikon med det. Så en D90s blir nog bara en ganska jum uppdatering, likt D300 - D300s
Den enda kraftfulla uppdatering av lågprissegmentet Nikon kan komma med vore en fullformatskamra i enkelt hus baserad på D700 men lite långsammare, men den lär kosta den med, kommer säkert mer eller mindre till höstens väntade uppdatering av D700.

Micke

Skulle tippa på att D90s blir något bättre mjukvarumässigt än D300s, lite förbättringar brukar det bli.

(Inget revolutionerande så klart)
 
Hej Rolf!

alltså en D90 är en D90!!! du kommer inte ångra dig och som alla säger ... en uppföljare ska inte ha så mycket mer, bara priset ; ), och man vet inte när, Nikons uppdrag i år lär bli uppdateringen på D700 ..... men du kan ana dig vad det kommer att kosta.

pd: har en D90 kit med batterigrepp som kommer nog att sälja då jag använder inte den längre sen jag skaffade min D300s!!!!

ifall du är intresserad!

MVH Luis.
 
Film med autofokus kanske, likt 300s

Uppföljaren till D90 borde få ett uppsving i focussystemet överlag.
Nu har nikons kameror D3000, D5000 och D90 samma "gamla" system och hoppet upp till "proffssystemet" i D300 är väldigt stort.

Kanske fler än en kryss-sensor och bättre spridning över bilden?
 
Uppföljaren till D90 borde få ett uppsving i focussystemet överlag.
Nu har nikons kameror D3000, D5000 och D90 samma "gamla" system och hoppet upp till "proffssystemet" i D300 är väldigt stort.

Kanske fler än en kryss-sensor och bättre spridning över bilden?

Bra jag sumerar önskelistan
Autofokus vid filmning
Bättre Autofokus vid stildbilder
Och läger till
Tyst läge som i D300s
samt ev
Snabbare prossesor
Där har nog nikon tillräckligt för en hel upgradering men vad skulle den heta
D95 eller har ni bättre förslag?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.