ANNONS
Annons

Errormeddelande?

Produkter
(logga in för att koppla)

jenoli

Medlem
Har under den senaste tiden hänt rätt ofta att min Sony a330 har lagt av helt och lämnar ett meddelande om error.
Jag läste i manualen och det står inget speciellt om varför det blir så? Står att man ska lämna in den, kan återförsäljarna se varför det blir så?
Vad händer om jag lämnar in den? Jag menar mest om de ens kan göra något? Det var ett år sedan jag köpte den.

MVH

Provat med ett annat minneskort? eller åtminstone formaterat dey och inte enbart raderat bilder?

/Stefan

Det står "Error" i en vit ruta och blir när ett kort tas. Sedan när man tagit ur batteriet och startat om kameran så är kortet man tog under error endast svart.

Låter exakt som samma symptom jag hade på min A900. Efter omstart funkade kameran med 5-10 bilder, sedan blev det Error igen, kameran låste sig och den tagna bilden blev svart.

Jag hade garanti kvar och lämnade in den för reparation. De bytte ut hela slutarpaketet.

Sony service sköts av Assist Workshop i Linköping. Om du bor i Stockholm kan du lämna in den till Inside Service i Solna i samma hus som Sonys huvudkontor, men de kommer att skicka vidare den till Assist.

De är väldigt bra att ha att göra med enligt min erfarenhet.

Om garantin har gått ut så får du förstås betala för reparationen. Kanske kostar mer än vad kameran är värd.

Det är ett års garanti på Sonys kameror, så kolla ditt inköpskvitto och skynda dig om du köpte den till jul för ett år sen.

/Mats

Om garantin har gått ut så får du förstås betala för reparationen. Kanske kostar mer än vad kameran är värd.

Det är ett års garanti på Sonys kameror, så kolla ditt inköpskvitto och skynda dig om du köpte den till jul för ett år sen.

Helt fel! Konsumentköplagen säger att när det handlar om "fel som rimligen inte kunnat påverkas av konsumenten" så har man reklamationsrätt i tre år. Alla fel som man själv inte orsakat ger sådan rätt. Om någon tjafsar så kan man hänvisa till Allmänna reklamtionsnämndens bedömning i liknande fall (typ prejudikat). Alla seriösa butiker rättar sig efter ARN och gör de inte det så hamnar de på "Svarta listan". I bland får man bråka lite med säljaren, men om de är läskunniga och seriösa så ska det inte vara några problem att få rätt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar