Annons

Error vid bildtagning D50

Produkter
(logga in för att koppla)

Larta

Medlem
Det är precis ett år sedan jag köpte min D50 och den har fungerat klockrent tills för några veckor sedan. Nu och då när jag ta en bild hör jag att slutaren inte riktigt går igenom som den ska. Ingen förhandsvisning visas då i displayen och det blinkar Err. Det splelar ingen roll vilket objektiv jag använder, det blir samma sak på alla. Detta händer nu rätt frekvent och funderar på att lämna in den då det fortfarande är kvar garanti. Har någon annan varit med om något liknande problem?
 
Exakt samma sak har hänt mig. Slutaren som var trasig för mig. Det gick på garantin.
 
nu har jag det problemet med min kamera.... är det så att slutaren helt klart är trasig och måste lagas och att det inte går att fixa på annat sätt? vad kostar sådan service då garantin på min kamera har gått ut?
 
Jag lämnade in min D50 dagen efter jag skrev mitt meddelande här och har fortfarande inte fått tillbaka den. Den skickades vidare till extern service (förmodligen Nikon) men det får ta den tid det tar, så länge den blir fixad. Jag tror, Therese, att du kan lämna in den på samma ställe där du köpte den. Visst du har ett år på garatin men du har även 3 års reklamationsrätt vilket är någonting din kamera borde gå under. Samma sak som service bara en annan procedur. Hör med säljarna i affären där du köpte den. Jag hoppas det löser sig.
 
Är nyfiken på samma sak som Micke.

Har iofs en D80 men när jag kontaktade Nikon ang. hur många exponeringar slutaren skall palla fick jag endast svaret "ej specificerat".
 
jag ringde upp nikon servicecenter och de sa att om det inte fungerar med att nollställa kameran med den lilla återställningsknappen är det tyvärr bara att skicka in den för service som är kvar
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.