Advertisement

Annons

Error CF

Produkter
(logga in för att koppla)

Jojjox

Medlem
Hej.

Jag har en Canon Eos 350d och idag köpte jag ett objektiv från Tamron. Efter att jag tagit två kort med objektivet för att testa det så bytte jag över till kit objektivet igen. Sen när jag skulle använda kameran så står det: "Error CF". Vet någon vad det kan bero på?

Är i USA för tillfället och vill gärna ha kvar bilderna om de går att rädda och har därför inte provat att reforma om kortet...

Vad jag har gjort är att jag har tagit ut och satt i minneskortet igen, samma sak med batteriet (det är inte slutladdat). Kortet är heller inte fullt så det problemet kan det ju inte vara?

Är det någon som vet vad felet är och om det går att fixa?

Vore tacksam för svar så fort som möjligt!
 
Jojjox skrev:
Hej.

Jag har en Canon Eos 350d och idag köpte jag ett objektiv från Tamron. Efter att jag tagit två kort med objektivet för att testa det så bytte jag över till kit objektivet igen. Sen när jag skulle använda kameran så står det: "Error CF". Vet någon vad det kan bero på?

Är i USA för tillfället och vill gärna ha kvar bilderna om de går att rädda och har därför inte provat att reforma om kortet...

Vad jag har gjort är att jag har tagit ut och satt i minneskortet igen, samma sak med batteriet (det är inte slutladdat). Kortet är heller inte fullt så det problemet kan det ju inte vara?

Är det någon som vet vad felet är och om det går att fixa?

Vore tacksam för svar så fort som möjligt!
Den enklaste, akuta, lösningen är väl att lägga undan det krånglande minneskortet och köp ett nytt på plats. Sedan kan du i lugn och ro här hemma försöka rädda bilderna från det krånglande kortet.
 
Tack ska du ha!

Det var kortet det var fel på så jag får gå och köpa ett nytt helt enkelt.

Men kan det vara så att det blev fel på kortet för att jag använde ett Tamron objektiv?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.