Lindsey
Ny medlem
Jag var och fotograferade på min kompis bröllop i helgen och ett par gånger under dagen så la kameran (canon eos 350D) av. Ena gången så stängde dem liksom av sig helt och allt blev svart. Det gick inte sätta på den igen. Tog ur batteriet och minneskortet ett par gånger, och efter nån minut funkade den igen. Andra gången, några timmar senare, så la den av igen. Försökte stänga av den, men alla siffror och allt stod kvar som om den vore på. Sen efter en stund lyckades jag iallafall stänga av den, men när jag satte på igen stod det "error 99". Stängde av den en gång till och tog ur både batterier och minneskort en stund. Efter några nervösa minuter gjorde jag ett försök till att starta kameran. Efter några försök så hoppade den igång.
Men varför gjorde den så här?? Nu funkar den visserligen igen, men det är inte så kul om det händer fler gånger. Köpte kameran i somras, så den är inte särskilt gammal. Har inte några nya objektiv, utan har haft de här sen jag köpte kameran.
Bör jag lämna in kameran så de tittar på den eller kan det vara något tillfälligt fel tro?!? Nån som varit med om samma sak?
Men varför gjorde den så här?? Nu funkar den visserligen igen, men det är inte så kul om det händer fler gånger. Köpte kameran i somras, så den är inte särskilt gammal. Har inte några nya objektiv, utan har haft de här sen jag köpte kameran.
Bör jag lämna in kameran så de tittar på den eller kan det vara något tillfälligt fel tro?!? Nån som varit med om samma sak?