Annons

Error 99 - varför?

Produkter
(logga in för att koppla)
Min 50/1.8 MK1 ger det också ibland, tror det är bländaren som är seg. Kontakten är iofs också lite sliten.
Man kan höra att spegeln fälls upp, sedan kraschar min 300D.
 
Liax skrev:
Jag hoppas du har rätt Arne, att det var ett enstaka fel. Men jag tror dock att proffshusen klarar både kyla och väta bättre än 20D. Trots att jag är ruskigt nöjd med min 20D så har jag insett att den inte är helt ultimat ur ett professionellt perspektiv. Har tvingats använda den i snöyra, blåst och regn, och är ständigt nervös för att den ska klappa ihop.

Om någon visste var Murphy bodde skulle han ligga risigt till. Han är förmodligen mer efterspanad än Usam bin Ladin! :)

/Joakim

Instämmer helt i det du skriver. Visst är det skillnad med ett proffshus, det finns ju en anledning till att de finns. Ju mer man använder prylarna under besvärliga förhållanden desto mer krävs det för att man ska känna sig säker. Alternativet är väl Valium, men det blir ju dyrt i längden...
 
Bengus skrev:
Kör ni Sigma? Bara då jag råkar (råkat) ut för Err 99. Kolla om det återkommer med annat objektiv.

Mitt gamla sunkiga Sigma 100-300 är verkligen expert på att få Err 99.

BAW

Jag hade samma problem med ett gammalt Sigma 100-300 i kombination med min 300D och tog kontakt med Expert där det var köpt eftersom jag hört att gluggen behövde en uppdatering av firmware. Expert skickade mig vidare till "tyskt namn" kameraservice som bekräftade att min glugg skulle åtgärdas kostnadsfritt eftersom Sigma stod för kalaset. Det enda jag behövde betala var frakten till servicen. Minns tyvärr inte vad servicestället hette.
 
även i värme

Fick mitt första Err99 idag.
4000möh och soligt och varmt. Körde med Canon EF17-40 sa det är inte bara Sigma... Bytte även till 70-200/4L och felet bestod. Slet ut och in minneskort och av och pa med kameran.

Till slut när jag kopplade bort batterigreppet sa fungerade det igen - SKÖNT!!!! (det sladdriga batterigreppet är ju nästan en anledning att byta kamera)

(Vad liten och nätt kameran blir utan greppet...)
/Tomas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.