Annons

Error 99 på det femte kortet...

Produkter
(logga in för att koppla)

j0haan

Medlem
Hej!
Jag har en Canon 350d och den har slutat fungera.

Jag kan knäppa kort med den och inget är fel förens den skall ta det femte kortet. Då står det Error 99. Den spar dom tidigare fyra bilderna som togs innan på CF-kortet.

Jag har läst om just Error 99 till Canon och det kan vara allt från objektiv, kamera, minne m.m.
Jag har testat med att byta ut allt men fortfarande samma fel.

Kan det vara så att det ligger något sorts RAM-minne i kameran som ballar ur vid just det femte kortet?

När Error 99 uppstår är jag tvungen att ta ur batteriet i ca 1 - 2 sek och sedan går det att fotografera 4 bilder igen.

Någon med samma fel?
 
Vet inte vilka objektiv och minneskort du har att byta mellan. Har du gamla minneskort kan det kanske vara idé att formatera dom i datorn och sedan i kameran?...
 
Har du kollat med ett annat onbjektiv. När jag fick error 99 så var felet i objektivet, inte i kameran.
 
Prova att byta bildstorlek till något mindre/större. Är det ett fel på någon minnesadress kanske det påverkar antalet bilder du kan ta?
 
Leif Bength/BF: Jag har testat mellan äldre och nya minneskort.

Risto Nyholm: Jag har testat med flera orginalobjektiv samt andra i butik och ingen förändring.

Anders Persson: Jag trodde detta med och testade men spelar ingen roll hur stora eller små bilderna är så är det endast 4 bilder som tas och spars på kortet och alltid den 5:e som blir problemet.
 
har haft samma problem med denna kamera. lämnade in den på lagning och nu har den vart där i 2 veckor men desa att de kunde laga den.
 
Det skulle vara kul om du kunde skriva när du fått tillbaka kameran och även kanske berätta vad du fick betala för service.
 
kan jag göra, men jag vet inte om det kommer häjlpa dig så mkt gällande prissättning då jag bor i Beijing. Här är pris på service väldigt mkt lägre. I sverige är det ofta knppat värt att laga elektronik..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.