Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Error 99 på 400D

Produkter
(logga in för att koppla)

Navine

Medlem
Min snart sju månader gamla älskling Canon EOS 400D har fått Error 99. Jag har Sigmas kitobjektiv, men har även testat med ett Canon-objektiv och det blir Error då också.

Jag har förstått att Error 99 är något man i många fall kan rätta till själv. Så har du något tips på vad jag kan göra åt saken så är jag väldigt tacksam - att skicka in den på lagning känns inte som ett alternativ just nu.

Tack på förhand! // Emma

De gånger jag fått Err99 på min 350D så har det varit objektivet som ställt till det.
Trots det så har jag fått lov att göra följande saker:
Ur och i med batteriet, lossa och klicka tillbaka objektivet, ur och i med minneskortet.
Allt detta i olika omgångar, både med kameran påslagen och avslagen. Det har inte gått att säga VAD som hjälpt, men de här sakerna är det jag har gjort för att få snurr på min kamera igen iallafall.

Gjort liknade saker på min Nikon D50 nr den hängt sig eller fått error. Fast den är faktiskt pålitlig, krånglar väldigt sällan.

JL

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar