Annons

Error 30 Canon 7D

Produkter
(logga in för att koppla)
550 spänn för felsökning. Sen får du tre val när de felsökt. Acceptera prisförslaget för reparation och få den lagad, skippa att laga och få tillbaks den eller skippa att laga och be dem skrota den. Det sista alternativet gissar jag att de helt sonika repar den iaf och sen kränger den som "refurbished".

Knatade med den till Farsta Strand 16 september. Ganska stendött efter det tills jag skickade en fråga i måndags och undrade hur länge till det skulle dröja och at jag drar till Island om några veckor.

I fredags fick jag mail om att de gjort felsökning. Prisspec för demontering för byte av bottenkort, rengöring och funktionskontroll landade på 3000kr inklusive felsökning ungefär. Trist, men cirka 1500 billigare än jag räknat med. Den har ju i övrigt inte rullat mer än runt 25k exponeringar så får väl hoppas att jag slipper mer problem på ett tag, eller iaf under Islands-resan :)

Som sagt, kanske dags att hitta ett billigt och trött sista objektiv så att jag kvalificerar mig som CPS-medlem nivå Silver och allt går på max en arbetsvecka från inlämning till utlämning...
Så det skulle mycket väl kunna ha varit en kortslutning från en skruv?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar