Annons

Err 02 på EOS 300D!

Produkter
(logga in för att koppla)

rothman

Medlem
Hej

Jag har ett problem med min EOS 300D (EFS 18-55, Sandisk 512MB). När jag har fyllt minneskortet till ca 50% (bland 30-40%) så kan kameran inte längre lagra bilderna på kortet. Det står Err 02 på displayen. Det enda som hjälper att tömma kameran via USB och sedan formatera kortet genom kameran.

Jag har inga andra kort att prova med och jag har heller ingen kortläsare så jag kan inte formatera om kortet i datorn.

Är det någon som har likande problem, isåfall hur har ni löst det? Vad skall jag göra?
 
Du skulle nog försöka formattera kortet i en läsare. Hos någon polare ellernånstans, kanske på nån lokal fotobutik.

Jag hade ett liknande problem med ett kort och efter formattering i dator så försvann problemet.

Lycka till..
 
rothman skrev:
Okey, jag får försöka göra det. Vad för filsystem? FAT/FAT32 eller?

mvh Anders

Jag har formatterat med FAT32, men det går nog med båda, prova så märker du. Och undvik snabbformattering, det är i stort sett samma som att formattera i kameran.
 
Hej igen

Nu har jag lånat en kortläsare av en kompis och formaterat kortet i datorn med FAT och FAT32. Men problemet kvarstår...

Några fler förslag?

Skall jag försöka byta kortet till något annat märke?

Vad har ni för märke och modell på era compact flash?


mvh Anders
 
Jag har ett Sandisk och ett Viking. Båda på 256MB.

Kanske skulle du även testa kortet i en annan kamera, samt testa ett annat kort i din kamera.

Finns det garanti kvar på kortet så kanske du borde lämna/skicka in det.

Annars så kanske det går att lågnivåformattera kortet i nån programvara.

Hoppas det löser sig för Dig.
 
Nu har jag pratat med canon och dom ser kameran som "Dead om arrival". Ska till butiken nu och försöka byta.

Utmärkt support.

/anders
 
Tjenare

Efter mycket strul med expert om leveranstid på prylarna har de lovat att jag skall få en ny kamera i morgon. Som plåster på såren får jag Sigma 18-50 och 55-200 mm paketet, tidigare hade jag EFS 18-55.

Nu till min fråga, hur bra/dåliga är Sigmas ovanstående objektiv? Jag har tittar här på fotosidan men har inte hittat någon recension.


mvh Anders
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.