Annons

Erfarenhet av Fujicolors Fotobok

Produkter
(logga in för att koppla)

Tomas Boström

Ny medlem
Hej,

skulle vilja höra om någon av er har erfarenhet av Fujicolors Fotobok. Det verkar vara en kanon idé men är osäker på slutresultatet och om det finns bättre alternativ?

Fuji verkar köra reklamdrive just nu och promotar koncpetet i gallerier mm. Vad man ser av deras visningsexemplar är kvalitén ok men inte fantastiskt.

http://www.fujidirekt.se/fotobok/

Någon som har erfarenhet att dela med sig av?

/Tomas
 
Jag postade samma fråga som dig, en timma innan du...Är det ingen som har erfarenhet får väl en av oss beställa och dela med sig av erfarenheten till den andre...;)
 
Fuji har jag inte provat men jag testade Colormailers motsvarighet före jul och gjorde en fotobok till syrran. Den blev helt ok.
Observationer:

a) Den blir mindre än vad man tänker sig när man drar ihop bilderna på skärmen. Rita upp sidmåttet på ett papper och se vad det blir i verkligheten.

b) Speciellt små bilder ser mörkare ut färdiga än vad de gör på skärmen.

johan
 
Då får man väl prova!!!

Jag har nu laddat ned programmet och det är hyfsat användarvänligt.

Bildmanipuleringsfunktionerna är väl inte världsklass men ok.

Eftersom ingen har erfarenhet av bildkvalitén har jag bestämt mig för att göra ett album, prövar och återkommer. Valt 30x30 alternativet. Det är just bildkvaliteten jag är mest fundersam över!

Tack för delade erfarenheter av alternativen.
 
Posta gärna dina erfarenheter här sen. Jag ska göra en 60årspresent åt svärfar som fyller i april så jag har ingen brådska ;)...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.