Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Erfanheter av Minolta Dynax 800si?

Produkter
(logga in för att koppla)

Bobo_m

Aktiv medlem
Hej!

Jag planerar att uppgradera mitt dynax 500si hus till ett Dynax 800si och undrar derför lite om nån/några här har några bra eller dåliga erfaranheter av den?
Själv tycker jag att den är en aning stor men den ligger perfa i mina händer så det gör inte så mycket. Jag har fotat lite med den och fått väldigt bra resultat gämnfört med mitt gamla hus.

Tack på förhand :)

Jag har kompleterat min Minolta Dynax 500si super med en 800:a

Jag har än så läng bara bra erfarenheter av 800si:n. Men om du ska köpa 800si:n så rekomenderar jag dig till att köpa till VC-700 grepp. Dels så kan man andvända vanliga baterier, Sen blir det så klart mycket lättare att ta bilder på höjden! Den blir också lättare att hålla i och får bättre balans.

Köp den!!

Jo tack jag vet :)

Jag köper hela "paketet" med 800si + VC700 och en 28-80 3,5-5,5 för 4700:-

Det lönar sig att jobba i fotobukit :D

Jag vet inte vad du har för gluggar innan men en 28-80zoom med ljusstyrkan 3.5-5.6 är inte något objektiv som jag skulle vilja ha pga just den dåliga ljusstyrkan.

Jag har en 700si med vertikalgrepp och några olika gluggar till.
Det objektiv som ALLTID ligger kvar i lådan hemma är just 28-80 zoomen.
Köp resten av prylarna men ta bara zoomen om du får den gratis.
jag har en 20-35 en 50mm o en 70-210 i väskan, det är perfekt för mina behov.
GOTT NYTT ÅR!

Jo visst har ni rätt, tyvärr så kan jag inte göra så mycket eftersom det är ett paket pris från minolta. Visst kan jag kanske be att få en annan glugg, tex 24-70 men priset skulle nog bli avsevärt mycket högre och det har inte jag råd med. Så jag får nöja mig med det som följer med. Tycker endå det är ett bra paket för ett bra pris. Jag har trots allt lite andra gluggar som jag använt till min 500si.

Tillbaka till själva huset nu :)

Nån som har något dåligt att säga om den?

4700:- för hela paketet... tar 5300:- på scandinavian photo... inte ens momsen i rabatt :eek: ....
Så bra vad det visst inte att jobba i fotobutik ;) ...
Nänä.. inköpspris.. o så löneavdrag.. så kan butiken dra momsen oxå :D

Jajaj....så mycket billigare är det inte. Men det är ett hyffsat bra pris på den kameran endå. Den ligger på 3900 exkl moms tyvärr så kan jag inte få den för det priset :(

Men jag är nöjd endå...får ju billig film och billig framkallning. :)

Trevlig kamera ...

Jag köpte min 800si+vc700 när den kom ut ungefär. Jag är nöjd med kameran men tog ganska snart bort vertikalgreppet då det bara gör kameran stor och klumpig, dessutom är kvaliten på greppet ganska låg. Kamerans egna avtryckare och väljarhjul känns t ex betydligt bättre. I övrigt har den verkligen allt man kan önska sig av en kamera. Med Minoltas 100mm Macro 1:1 är kameran suverän för porträttfoto såväl som blomfotografering.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar