Annons

Erbjudande Nikon D90

Produkter
(logga in för att koppla)

Harlort

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag har sett att Dustin Home har ett erbjudande;
NIKON D90 + OPTIK AF-S DX 18-105 ED VR + TAMRON AF DI 70-300 + 8 GB ULTRA II + VÄSKA 10790:-

Vad anser ni om detta paket, jag är väldigt sugen på att slå till. Jag är nybörjare, så detta blir min första digitala systemkamera.

För och nackdelar med detta paket?
Rekomenderar ni något annat?

Tacksam för alla synpunkter.

Jag har givetvis läst en massa om D90 här på forumet, så min fråga syftar alltså mer å det paket erbjudandet gäller.

Hälsningar
//Harlort
 
Hej!

Jag har sett att Dustin Home har ett erbjudande;
NIKON D90 + OPTIK AF-S DX 18-105 ED VR + TAMRON AF DI 70-300 + 8 GB ULTRA II + VÄSKA 10790:-

Vad anser ni om detta paket, jag är väldigt sugen på att slå till. Jag är nybörjare, så detta blir min första digitala systemkamera.

För och nackdelar med detta paket?
Rekomenderar ni något annat?

Tacksam för alla synpunkter.

Jag har givetvis läst en massa om D90 här på forumet, så min fråga syftar alltså mer å det paket erbjudandet gäller.

Hälsningar
//Harlort

Nu blir väl vännerna av C, P, S och de andra helt vilda, men det är klart du skall ha en Nikon. Finfin kamera.

Men innan du gynnar Dustin (de är säkert bra ändå) titta här:
http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=25789
Det är bara en pekpinne att priserna i EU kan ge intressanta alternativ till de svenska och att man kan få litet mer där än här.

Jag tror alla kommer att hålla med om att Nikons original 70-300 VR är mer än ett strå vassare än Tamronobjektivet och värt den obetydliga merkostnaden. Ett minneskort är bara några hundralappar.
 
Nu blir väl vännerna av C, P, S och de andra helt vilda, men det är klart du skall ha en Nikon. Finfin kamera.

Men innan du gynnar Dustin (de är säkert bra ändå) titta här:
http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=25789
Det är bara en pekpinne att priserna i EU kan ge intressanta alternativ till de svenska och att man kan få litet mer där än här.

Jag tror alla kommer att hålla med om att Nikons original 70-300 VR är mer än ett strå vassare än Tamronobjektivet och värt den obetydliga merkostnaden. Ett minneskort är bara några hundralappar.

Tack Anders!
Hade faktiskt inte tänkt på att jag kunde gå utanför Sveriges gränser, helt klar något att fundera på. Orginal objektivet verkar ju om du säger vassare.
 
Hej ! Ang kameran så är den helt rätt,en mycket kompetent kamera,men för guds skull-köp inte det där Tamron 70-300mm objektivet,det är ren skit ! Lägg hellre till pengar och köp Nikons egen 70-300 VR så får du bildstabilisering plus ett optisk mycket bra objektiv och snabb tyst AF. Har sett många "paket" där detta undermåliga Tamron-objektiv ingår,dom försöker väl bli av med dem och som förstagångsköpare blir man lätt pålurad detta objektiv om man inte vet om dess (STORA ) brister.Men Nikon D90 är en fantastisk kamera som du lätt kan växa med ,håll utkik efter lite bättre pris på denna eller vänta ett tag, den går nog snart ner i pris den med . MVH.
 
Men innan du gynnar Dustin (de är säkert bra ändå) titta här:
http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=25789
Det är bara en pekpinne att priserna i EU kan ge intressanta alternativ till de svenska och att man kan få litet mer där än här.

Hur är det att handla från den sidan? Jag kan varken tyska eller nederländska, men skulle definitivt vara intresserad av att köpa därifrån för de var betydligt billigare än här hemma...
Jag är lite rädd om jag skulle lägga en beställning o sen inte veta vad villkoren är. Har du själv erfarenhet att köpa från dom?
 
Hur är det att handla från den sidan? Jag kan varken tyska eller nederländska, men skulle definitivt vara intresserad av att köpa därifrån för de var betydligt billigare än här hemma...
Jag är lite rädd om jag skulle lägga en beställning o sen inte veta vad villkoren är. Har du själv erfarenhet att köpa från dom?

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=119813&page=4

Detta är en tråd som handlar om mot slutet handlar om just Nikon 70-300 och just Kamera-Express, börjar vid inlägg #51.
 
Hur är det att handla från den sidan? Jag kan varken tyska eller nederländska, men skulle definitivt vara intresserad av att köpa därifrån för de var betydligt billigare än här hemma...
Jag är lite rädd om jag skulle lägga en beställning o sen inte veta vad villkoren är. Har du själv erfarenhet att köpa från dom?

Ja, annars hade jag inte kunnat med att "göra reklam". Det som möjligen är udda är att de vill ha betalt via banken direkt (IBAN-överföring) i st f kreditkort. Men kan man leva med det så är det inga problem, tror jag.

(Anledningen til förskottbetalningen är att de vill se om sitt hus. Internetbedrägerier går båda vägarna, och om man handlar via kreditkort och förnekar leverans kan affären bli blåst. Det är alltså inte bara vi privatköpare som kan bli blåsta) .
 
Ja, annars hade jag inte kunnat med att "göra reklam". Det som möjligen är udda är att de vill ha betalt via banken direkt (IBAN-överföring) i st f kreditkort. Men kan man leva med det så är det inga problem, tror jag.

(Anledningen til förskottbetalningen är att de vill se om sitt hus. Internetbedrägerier går båda vägarna, och om man handlar via kreditkort och förnekar leverans kan affären bli blåst. Det är alltså inte bara vi privatköpare som kan bli blåsta) .

Har handlat flera gånger från Tyskland (hantverksmaterial) och betalat på detta sett med IBAN-överföring och det funkar perfekt,när dom fått pengarna skickar dom varorna och det är som Anders säger att handlarna också vill skydda sig själv !
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.