Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Era Favoritfotografer

Produkter
(logga in för att koppla)
Steve Bloom har disskuterats ganska hett här på fs.
Med all rätt anser jag..

Hörde honom nyligen i en intervju där han underströk att han söker en ren äkthet i sina bilder. Han söker att visa på djurs beteenden och levnadsmiljö..

Då är det knepigt att han använder de metoder han använder.

Om han hade sagt att han arbetade som en konstnär så hade jag köpt han tillvägagångssätt.. liksom utifrån syftet. Men nu ramlar han tyvärr bort för min del.

Bloom är inte ngn favorit längre. Duktig ja men i en diffus gråzoon enligt mig.

MVH Niclas,
 

I ett avsnitt hos Oprah var Anne med (det var 1996). Jag blev så paff att man kunde göra sådana bilder med en kamera, så jag sprang och köpte en systemkamera dagen därpå (det var till och med min första kamera).

Självklart försökte jag härma henne och misslyckades fatalt :)

/ Marcus
 
Inga kända ikoner (de har ändå redan nämts i denna tråd), men som jag tycker är värda att nämnas:

Troy Paiva med sina mycket speciellt ljussatta bilder av skrot och övergivna platser. Han har även ett stort arkiv på Flickr.

René Asmussen har en mycket speciell stil som många beundrar och ibland tom. öppet säger att de försöker efterlikna. Han har även en hemsida och finns även här på FS, dock med väldigt få bilder.

Lars Raun har en väl utvecklad stil och en del rätt tänkvärda bilder.
 
Pettson_ skrev:
häftiga bilder!
är det hans ljusättning som gör att de ser ut typ som tecknat eller är det photoshopat massor ?

Dels så är det ljussättning men även en hel del photoshop. Undrar hur hans bilder ser ur obehandlade .
 
Helmut Newton
Günter Blum
HCB
Man Ray
Bert Stein
och många många fler...inklusive några här på FS som dock ska få förbli onämnda. ;-)

/R
 
Mattias Klum. Dels för att han är en sån trevlig prick, dels för att han lyckas göra Dalkarlskärret lika exotiskt som Borneos regnskog. Och för att han använder sitt fantastiska fotograferande till att uppmärksamma miljöproblemen för allmänhten. Och för att han genomlider måltider av trafikdödad apgryta för att ge oss nya bilder av Afrika. ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.