Annons

Era egentagna photoshopade bilder!

Produkter
(logga in för att koppla)
Hittade en rätt rolig gammal bild. Syrran (mitten) jobbar på IKEA och jag (som blir kramad, krampad, kamprad...) drog iväg den andra bilden till hennes födelsedag. Gick nog varm i internmailen... fniss.
 

Bilagor

  • krampad1.jpg
    krampad1.jpg
    71.9 KB · Visningar: 575
  • krampad2.jpg
    krampad2.jpg
    73.2 KB · Visningar: 577
Har du kört nåt filter eller har du handtecknat?

Jag är rätt kass med pennan så jag micklade en hel del med high pass, find edges och sketch/stamp. Till slut fick jag fram konturerna och körde lite liquify på dem. Och som slutkläm målade in lite desaturerade färger från ett annat lager.

Har man en högupplöst bild (vilket man oftast har) så kommer man rätt långt med sketch/stamp.
 
Med denna bilden blev det ett antal timmar med Ps.
 

Bilagor

  • ostindiefararen götheborg.jpg
    ostindiefararen götheborg.jpg
    16.3 KB · Visningar: 558
  • denna ska fixa fint 2.jpg
    denna ska fixa fint 2.jpg
    8.9 KB · Visningar: 563
Vilket tålamod du måste ha Janne Ollakka. Jag gillar verkligen att pilla med photoshop och jag måste säga att du är en sån man kallar för photoshop guru.
Snyggt jobbat.
 
Tack, Joakim och Patrik. Jag är verkligen inget guru när det gäller hur man egentligen ska jobba i PS. Det roliga är att det är tillåtet att fuska hej vilt med konstfoto. Det är slutresultatet som räknas.

Jag hade nog aldrig haft tålamodet att göra 'Lina'-bilden om jag hade trott att det gick släcka ner Times Square, när jag började. Sen blev det bara mer och mer.
 
3215646069_3c2473f15c[1].jpg
Före och efter, både Dynamic photo HDR och photoshop. Mest photoshop, ganska många lager och olika behandlingar. Olika blendingmode och mycket maskande....
 
Tack, Joakim och Patrik. Jag är verkligen inget guru när det gäller hur man egentligen ska jobba i PS. Det roliga är att det är tillåtet att fuska hej vilt med konstfoto. Det är slutresultatet som räknas.

Jag hade nog aldrig haft tålamodet att göra 'Lina'-bilden om jag hade trott att det gick släcka ner Times Square, när jag började. Sen blev det bara mer och mer.

Mycket cool! Imponerande detaljarbete.

Inte för att vara taskig, men du vet att du har lämnat kvar skuggorna från lyktstolparna i mitten va? :)
 
Brukar inte jobba så värst mycket med sånt här i Ps, men här är en bild (före och efter) som jag har gjort på min häst
 

Bilagor

  • 18896787.jpg
    18896787.jpg
    7.1 KB · Visningar: 463
  • 14604018.jpg
    14604018.jpg
    16.4 KB · Visningar: 453
Denna gjorde jag när jag gick en bildbehandlingskurs:
 

Bilagor

  • _MG_1061.jpg
    _MG_1061.jpg
    21 KB · Visningar: 423
  • _MG_1061 före.jpg
    _MG_1061 före.jpg
    23.1 KB · Visningar: 427
En övermättad och gräll sepiafilter förvandlade färgbilden - där barnen leker i skrotförrådet - till något drömskt.
 

Bilagor

  • Studs_VersionII_400x400.jpg
    Studs_VersionII_400x400.jpg
    70.3 KB · Visningar: 376
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.