Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Epsons nya scanner????

Produkter
(logga in för att koppla)

Liza

Aktiv medlem
Överst på min önskelista är en ny scanner - en flatbädd där negativscanning inte bara är en möjlighet utan en mycket väl utvecklad funktion och som inte repar negativen. En allt-i-ett-scanner mao då jag inte är intresserad eller upplever behov av två maskiner.

Det utbud div handlare har här i Malmö (inkl nätet) har inte mött mina krav på pris, kvalitet och användarvänlighet.

Allt jag hör är rykten och tips att vänta till mitten av januari för då - ska Epson släppa en ny scanner som ska vara mycket bra, tror det handlar om efterföljare till 2400.

Nu har jag kollat alla Epsons olika siter och inte funnit en rad om denna nyhet. Så jag undrar - var kommer förhandinfot från och hur hittar jag själv denna information.

MVH Eva

ps. tips på andra produktmärken som kan vara av intresse mottages tacksamt

Här finns en länk till brittiska Epsons sida.

Du skriver att du inte vill ha två maskiner. Epsonskannern lär nog ha bra kvalitet men förmodligen ligger en riktig filmskanner fortfarande en bit före när det gäller småbild. Och en Minolta SD3 och en flatbädd för en tusing hamnar säkert under priset för Epsonskannern. Men det kanske är utrymme och inte pengar du vill spara, då är ju Epsonskannern ett vettigt alternativ. Och naturligtvis om du vill skanna andra format än småbild, då är ju Minoltan rätt kass.

Tack Jim!
Vet inte hur jag lyckats missa sidan under surfandet. 3200:an verkar mycket intressant för mig, nu återstår det bara att få möjlighet att "känna" på den, åsså priset hmm lite nervös för vad det kan hamna på.

MVH Eva

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar