Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Epson Stylus Photo 950 papper???

Produkter
(logga in för att koppla)

Rico

Aktiv medlem
Hej!

Först och främst kanske jag ska passa på och fråga om jag väljer en bra bläckstråle skrivare om jag endast vill kunna skriva ut i A4,A5 och vanlig kort storlek (10x15 tror jag).

Sen undrar jag vad jag ska köpa för Epson papper för att få bästa möjliga fotoutskrifter när jag skriver ut A4 och 10x15 bilder. Jag har en Sony F 717 digitalkamera.

Tack
Rickard

Jag har en Epson Photo 890 och testat ganska många olika märken på papper. >Inget< papper ger sådan kvalitet på utskrifterna som Epsons originalpapper. Detsamma gäller bläckpatronerna.
Bläcket är alltså helt matchat till papperen. Fel papper gör oftast att bläcket i viss mån lägger sig som droppar på pappersytan och klumpar ihop sig.
TDK:s papper funkar hyfsat men är inte perfekt.
Med Epsons papper blir utskrifterna helt otroliga.

Dina länkar funkar inte för mig, men är det Epsons fotopapper går det bra. Det finns olika vikter (tjocklekar) och ytor. Utskriftskvaliteten blir hög på alla dyrare papperssorter.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar