ANNONS
Annons

Epson skrivare

Produkter
(logga in för att koppla)

Anderzon

Aktiv medlem
Epson kommer med en ny skrivar modell, R800 som ska ersätta den gamla 950 (toppmodellen). Någon som har sett några tester mm.? Eller vet någon lev. som har den hemma på lager....

Mvh // Martin

skrivare

Jag är också på jakt efter en bra fotoskrivare, har funderat på vad det är för större skillnad på Epsons skrivare R200,R300 och den nya R800 sedan har de en hel uppsjö med andra skrivare också.

Hej,

Jag köpte en R800 och är mycket nöjd, se min recension här på FS. R800 har högsta upplösningen av de tre du nämner. Alla färgerna kan bytas separat på R800, tror inte att du kan det på de andra.

Är du på jakt efter den bästa skrivaren i denna prisklassen så ska du köpa en R800!

Mvh // Martin

Stabben skrev:
Martin, hur ser din utskriftskostnad ut med r800? Har du någon uppfattning?

Med bästa pappret så kommer jag nog att få ut ~40st/A4
Kostnaden kommer att ligga runt ~20kr/A4. 50% billigare än proffskopia, men med lite sämre kvalité...

Mvh // Martin

Tack för hjälpen, jag går nog och köper en R800, den verkar bra...
Jag ska prova att skicka några bilder till proffskopia också. Jag är ganska ny på det här området så jag har faktiskt inte hört talas om det labbet förut. Jag har däremot provat Proprint.

40 kopior och 8 bläckpatroner för ca 1500. Det blir ju mer åt 40 kr per kopia utan papper. Men det kanske finns andra än cyberphoto/scandinavianphoto med billigare patroner?
Satan 40 spänn för en kopia. Det är ju sjukt dyrt om man jämför med att slaska i mörkrummet.
Känns som att det finns en risk med att inkjet-tillverkarna låser in sig i ett hörn där de tjänar ruskigt mycket på bläckpatroner och därför inte kan erbjuda bättre lösningar (tex större patroner).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar