Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Epson Scan, Digital ICE och Windows 11
- Trådstartare Bipen
- Start datum
Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Jag har kört den förr men tyckt att den är rätt medioker. Jag försökte också använda Digital ICE men jag slutade snabbt med det då det var väldigt långsamt och ineffektivt.
Jag kan tycka att det är konstigt att Epson efter alla år inte kunnat ta fram något bättre. Efter ett tips på FS så har även jag gått över till Vuescan som man väl kan kalla något av industristandard. Det har givit min gamla 4490 Perfection ett helt nytt liv. Jag har varit väldigt nära att kasta den flera gånger då ja för längesedan gav upp att skanna mina diapositiv med den.
Jag undrar verkligen om det finns något Vuescan inte fixar när det gäller skanning. Programmet stöder även OCR, vilket väl är det jag oftast använder numera. Väldigt användbart.
En finess jag kommit att gilla när jag skannat gamla släktbilder är att man kan lägga in en liten text i underkant på bilderna i svart på vitt. Det är ju annars lätt att man möter bilder där någon skrivit något på baksidan som sedan glöms bort på kopiorna.
Jag kan tycka att det är konstigt att Epson efter alla år inte kunnat ta fram något bättre. Efter ett tips på FS så har även jag gått över till Vuescan som man väl kan kalla något av industristandard. Det har givit min gamla 4490 Perfection ett helt nytt liv. Jag har varit väldigt nära att kasta den flera gånger då ja för längesedan gav upp att skanna mina diapositiv med den.
Jag undrar verkligen om det finns något Vuescan inte fixar när det gäller skanning. Programmet stöder även OCR, vilket väl är det jag oftast använder numera. Väldigt användbart.
En finess jag kommit att gilla när jag skannat gamla släktbilder är att man kan lägga in en liten text i underkant på bilderna i svart på vitt. Det är ju annars lätt att man möter bilder där någon skrivit något på baksidan som sedan glöms bort på kopiorna.
Bipen
Medlem
Efter lite research och handfast provning har det visat sig att det finns en uppdaterad version av Epson Scan som fungerar fint med V600 (och troligen V850 m.fl.) och Digital ICE i Windows 11. Den har versionsnummer 3.9.3.1 och finns att ladda ned från en Epson FTP-server (klicka här så laddas den ned)
Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Efter lite research och handfast provning har det visat sig att det finns en uppdaterad version av Epson Scan som fungerar fint med V600 (och troligen V850 m.fl.) och Digital ICE i Windows 11. Den har versionsnummer 3.9.3.1 och finns att ladda ned från en Epson FTP-server (klicka här så laddas den ned)
Bra, bara man är hyfsat nöjd
Rannug Grebnrej
Ny medlem
Tyvärr så har nog nya Windows 11-uppdateringar gjort att det inte funkar längre. Jag har laddat ner 3.9.3.1 flera gånger nu. Avinstallerat och börjat om. Programmet startar inte överhuvudtaget. Blinkar till bara.Efter lite research och handfast provning har det visat sig att det finns en uppdaterad version av Epson Scan som fungerar fint med V600 (och troligen V850 m.fl.) och Digital ICE i Windows 11. Den har versionsnummer 3.9.3.1 och finns att ladda ned från en Epson FTP-server (klicka här så laddas den ned)
Tidigare funkade min V600 utmärkt, men nu var det ett tag sedan jag använde den och mjukvaran har dött (dödats av W11?).
Testade gratisversionen av Vuescan och då hoppade maskinen igång, men ska man behöva betala 1200 spänn när man egentligen ska få fungerande mjukvara när man köpte scannern.
Om någon hittat en ny lösning utan extra kostnad så vore det intressant.
Micke_O
Aktiv medlem
Tyvärr så har nog nya Windows 11-uppdateringar gjort att det inte funkar längre. Jag har laddat ner 3.9.3.1 flera gånger nu. Avinstallerat och börjat om. Programmet startar inte överhuvudtaget. Blinkar till bara.
Tidigare funkade min V600 utmärkt, men nu var det ett tag sedan jag använde den och mjukvaran har dött (dödats av W11?).
Testade gratisversionen av Vuescan och då hoppade maskinen igång, men ska man behöva betala 1200 spänn när man egentligen ska få fungerande mjukvara när man köpte scannern.
Om någon hittat en ny lösning utan extra kostnad så vore det intressant.
Har du provat att köra mjukvaran i något kompatibilitetsläge för äldre windowsversioner?
Du kan inte köra en äldre Windowsversion virtuellt på 11:an då? VMware Workstation är ju gratis numera och annars finns ju Hyper-V.