Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Epson SC-P800/LR6

Produkter
(logga in för att koppla)

skurken

Aktiv medlem
Jag har precis investerat i Epsons nya SC-P800 skrivare och dessutom uppgraderat från Lightroom 5 till Lightroom 6.
Med skrivaren följde i vanlig ordning en CD med tillhörande mjukvara men eftersom min Macbook Pro inte har någon läsare så valde jag att hämta mjukvaran från Epsons hemsida.
När jag nu går till utskrift i Lightroom och väljer utskriftsinställning så kommer det vanliga dialogfönstret upp.
Jag går in i den mittersta rullmenyn och väljer pappershantering så får jag upp endast en begränsad mängd utskriftsstorlekar och det enda papperet som rekommenderas är "custom".
Inga profiler för Epsons egna papper som jag hade till min föregående Epsonskrivare.
Någon som känner igen problemet?

Hmm ska hämta min skrivare idag, får se om jag får samma problem.

Hoppas det kommer en 3:e-parts lösning på bläck snart, en påfyllning går loss på 4500kr, rena fantasi-summan.

Hoppas det kommer en 3:e-parts lösning på bläck snart, en påfyllning går loss på 4500kr, rena fantasi-summan.

Det visade sig att skivan med mjukvara inte fungerade på min Macbook Pro jag var tvungen att hämta mjukvaran till Epson via Apples hemsida. Själva installationsförfarandet var lite knepigt också men Epsons support var mycket hjälpsamma.

Får du problem så maila mig, jag tror att om problemet skulle vara detsamma, så kan jag förklara det enklare än Epson.

Mvh, Micke

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto